تکنولوژی

میلگرد پیچشی چیست ؟

میلگرد پیچشی

میلگرد پیچشی چیست ؟

میلگرد پیچشی در بتن کاربرد داشته و این قابلیت را دارند که نیروی فشاری و کششی حول محور را به خوبی متحمل می شوند استفاده از این نوع میلگرد سازه را مستحکم و بادوام می کند هدف از استفاده از این سازه بالابردن ایمنی در پی ریزی ساختمان می باشد , تیرهای قرار گرفته بر روی فونداسیون سازه ها می بایستی که از بتون پر شده باشند این میلگردها را دور این تیرها پیچیده و به شکل جوشی آنها را محکم می کنند سپس بتون را درون ستون ریخته تا ستونی محکم ساخته شود . استیل آرام تامین کننده میلگرد استیل با برندهای مطرح میلگرد 304 و 316 در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • میلگرد پیچشی چیست ؟
  • مهم ترین ویژگی های میلگرد پیچشی
  • کاربردمیلگردهای پیچشی
  • انواع میلگردهای پیچشی
  • نحوه اجرای میلگردهای پیچشی
  • قیمت میلگردهای پیچشی چقدر است ؟
میلگرد پیچشی

قیمت میلگرد 310 هند شاخه ای چنده ؟

میلگرد پیچشی چیست ؟

میلگرد پیچشی به شکل مارپیچ و استوانه ای شکل بوده و با طول و عرض های مختلف در سایز و قطرهای متفاوت ارائه می شود این سازه دارای برجستگی های پیچی بوده که نصب آن را آسانتر می کند بافت این میلگرد متراکم است و نیروی کششی و فشاری را متحمل می شود

مهم ترین ویژگی های میلگرد پیچشی

  • دارای سایزبندی مشخص هستند .
  • مقاومت کششی بالایی دارند .
  • جوش پذیری خوبی دارند .
  • به دلیل برجستگی های موجود روی آن دور تیر را به خوبی گرفته و از آن جدا نمی شوند .
  • در حین بارگذاری شکل آماتور تغییر کرده و متناسب با سایز و قطر دور تیر می توان درون آن را پر نمود .
  • تضمین کننده استحکام سازه بوده و مانع از ترک خوردگی قسمت های مختلف آن می شود .

کاربرد میلگردهای پیچشی

میلگرد پیچشی را می توان به شکل طولی و عرضی استفاده نمود این میلگردها کاربردهای مختلفی دارند از جمله آن ها می توان به استفاده در داخل دیوار , دال , ستون , پل های بتونی و فولادی , ساخت سد و نیز در قاب , سگمنت و راک بولت تونل و..  اشاره نمود .

تولید کننده فلنج استیل جوشی

انواع میلگردهای پیچشی

نوع  میلگردهای پیچشی بر اساس کاربرد و محل استفاده انتخاب می شوند اما به طور کلی این میلگردهای را به دو دسته میلگردهای پیچشی طولی و عرضی تقسیم نمود , میلگرد پیچشی طولی میلگرد آجداری بوده که اغلبا برای اتصال تیر فرعی به تیر بتونی استفاده می شود نوع عرضی این میلگردها به شکل خاموت یا دورپیچ در ستون های تحت تغییر شکل های چرخه ای با اثر پیچشی کاربرد دارد .

نحوه اجرای میلگرهای پیچشی

از میلگرد پیچشی برای بالا بردن امنیت در پی ریزی ساختمان استفاده می شود , تیرهای قرار گرفته روی فوندانسیون سازه باید از بتون پر شده باشند میلگردهای پیچشی را دور این تیرها پیچیده و به شکل جوشی محکم می کنند در ادامه بتون را درون ستون ریخته و ستون هایی مستحکم می سازند .این میلگردها در محل اتصال تیر اصلی با دال ها و تراس ها اجرا می شود و دلیل وجود این سازه وجود پیچش ماکزیمم در این مکان ها می باشد این سازه به شکل دو سر خم در بال تیر و زیر خاموت ها اجرا می شود دلیل استفاده از آن در بال این است که پیچش در لبه هاماکزیمم است .

قیمت میلگردهای پیچشی چقدر است ؟

میلگردهای پیچشی از جمله میلگردهای آجدار به شمار می آیند اما نباید بالاتر از رده 400 S باشند , سایز و دیگر مشخصات آن با توجه محل استفاده , نوع مقاومت و… انتخاب می شوند , در تعیین قیمت این میلگردها قیمت روز آهن , سایز و قطر , نوسانات ارزی و.. تأثیر گذار هستند برای دریافت قیمت روز میلگردهای پیچشی می توان به دفاتر و فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمود .

قیمت پروفیل 201 شاخه ای چنده   ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *