فلزات

راهنمای خرید لوله مانیسمان

راهنمای خرید لوله مانیسمان
راهنمای خرید لوله مانیسمان

راهنمای خرید لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز نوعی لوله فلزی از جنس کربن استیل , استنلس استیل و یا فولاد آلیاژی می باشد که در فرآیند تولید از میان تهی کردن شمش توپر فولادی ساخته می شود این کار تسط سمبه ای حفره ای درون میله سرخ شده از حرارت صورت میگیرد ؛ به دلیل استفاده از این لوله در محیط های حساس , قیمت بالا و وجود نمونه های تقلبی این محصول در بازار و نیز به دلیل اینکه تولید این لوله در ایران محدود بوده و بخشی از این لوله ها از کشورهای خارجی وارد می شود مطالعه راهنمای خرید لوله مانیسمان حائز اهمیت است . استیل آرام تامین کننده لوله 304 و 316 مانیسمان و درزدار با برندهای مطرح جهانی در خدمت شماست  . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • لوله مانیسمان چیست ؟
  • راهنمای خرید لوله مانیسمان
  • 5 روش تشخیص لوله مانیسمان از لوله تقلبی

لوله استیل 304 چین شاخه ای چنده ؟

لوله مانیسمان چیست ؟

برای تولید لوله مانیسمان از شمش فولادی استفاده می کنند بدین صورت که شمش فولادی را در کوره گرمادهی کرده تا قابلیت شکل دهی پیدا کند و بدین روش لوله مانیسمان بدون درز تولید می شود ؛ البته به عنوان مواد اولیه از شمش چهارگوش نیز در تولید این نوع لوله می توان استفاده کرد اما این روش به دلیل افزایش هزینه کمتر استفاده می شود , عاری بودن لوله از هر نوع جوشکاری و نیز جنس فولاد بدون کربن موجب شده این لوله استحکام بالایی در برابر فشار , حرارت و محیط های خورنده داشته باشد .

راهنمای خرید لوله مانیسمان

توجه به رده و ضخامت لوله :

لوله مانیسمان لوله ای بدون درز بوده که اتصالات جوش در آن مشاهده نمی شود این لوله ها مقاومت بالایی دارند و در اثر کشش و نورد شمش های فولادی تولید می شوند با این حال به عنوان مواد اولیه تولید این لوله می توان از مقاطع چهارگوش نیز استفاده نمود , این محصول در سایزهای 6 و 12 متری و ضخامت های مختلف و رده های 20 , 40 , 60 , 80 , 120 و 140 تولید شده که در این بین رده 20 و 40 این لوله مصارف زیادی دارند .

توجه به کاربرد لوله :

در راهنمای خرید لوله مانیسمان شناخت نیاز نخستین قدم برای خرید این لوله می باشد ؛ برای خرید این محصول ابتدا مشخص کنید که انتخاب و خرید این لوله قرار است برای چه کاربردی باشد و نیز در کدام بخش از پروژه خود از آن استفاده می کنید پس از کسب اطمینان از انتخاب لوله با در نظر گرفتن نیاز و هزینه آن باید رده و قطر لوله را انتخاب کرد به عنوان مثال از لوله رده 20 در گازکشی ساختمان به صورت توکار و از رده 40 در تجهیزات آتشنشانی و صنایع غذایی استفاده می شود .

خرید لوله مانیسمان از برند معتبر :

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید لوله مانیسمان می توان برند تولید کننده این محصول اشاره نمود ؛ از معروف ترین تولید کننده های لوله مانیسمان در ایران , شرکت لوله گستر اسفراین , لوله دقیق کاوه ایرانیان , گروه ملی صنعت فولاد ایران , شرکت پروفیل فولادی و کارخانه لوله و نورد اهواز  اصفهان اشاره نمود .

قیمت ورق 304 چین

توجه به جنس لوله :

مطمئنا جنس لوله هنگام خرید این محصول فاکتور بسیار مهمی بوده که هنگام خرید باید ان را در نظر گرفت نوع استاندارد می تواند تعیین کننده جنس لوله باشد در تولید این لوله ها استانداردهایی مانند ASTM A106 , API5L , A53 و… استفاده می شود , برای آگاهی بیشتر آلیاژهایی مانند ST35 .8  , A235 و ST45.8 را بشناسید که در ساخت این لوله ها بسیار کاربرد دارند از فولاد زنگ نزن با گریدهای مختلف 304 , 310 , 316 و… در ساخت برخی از این لوله ها استفاده می شود متریال استفاده شده نشانگر کیفیت و استحکام لوله بوده و این امر بسیار حائز اهمیت است .

توجه به تغییرات نمودار قیمت لوله :

نکته دیگر که هنگام خرید لوله مانیسمان حائز اهمیت است توجه به تغییرات نمودار قیمت این لوله و نیز پیش بینی قیمت آینده این محصول می باشد .

مقدار لوله مناسب کار :

باید توجه داشته باشید که مقدار لوله مورد نیاز شما چقدر است تا هنگام نصب و ساخت تأسیسات با مشکل مواجه نشوید اندازه گیری میزان لوله مورد نظر تخصصی بوده و بهتر است توسط فرد آشنا با اتصالات لوله انجام شود .

5 روش تشخیص لوله مانیسمان از لوله تقلبی

  • در لوله تقلبی مانیسمان چین و چروک وجود دارد .
  • روی سطح لوله تقلبی مانیسمان شیار وجود دارد .
  • لوله های تقلبی مانیسمان ترک داشته و فلز آن درخشش ندارد .
  • لوله های تقلبی مانیسمان سطح مقطعشان بیضی شکل است.
  • لوله های تقلبی مانیسمان قطر داخلیشان غیر استاندارد است

خرید پروفیل 304 چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *