فلزات

تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک

تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک
تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک

تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک

ورق آجدار یکی از پر کاربردترین انواع ورق های فلزی بوده که با انجام عملیات بر روی ورق های ساده که به روش نورد گرم تولید شده اند و در تماس سطح خود دارای الگوی منظم و برجسته به منظور کاهش اصطکاک و به شکل های متنوع مانند قطره ای , عدسی , دایره ای و.. تولید می شود انواع ورق های آجدار از متریال های مختلف استیل , آهن , آلومینوم و ورق گالوانیزه تولید می شود همچنین این محصول در یک بسته بندی دیگر به دو دسته متفاوت ورق آجدار فابریک و ورق آجدار پرسی دسته بندی می شود , یا می دانید تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک چیست ؟ و کدامیک بهتر است ؟ استیل آرام تامین کننده ورق استیل با برندهای مطرح دنیا در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک
  • ورق آجدار فابریک بهتره یا پرسی ؟

قیمت ورق 304 و 316 استیل

تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک

تفاوت در نحوه تولید :

از جمله تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک در نحوه تولید دو می باشد ؛ برای تولید ورق آجدار به روش فابریک یک لایه آج به ورق اضافه می کنند و سطح پشتی ورق سطحی صاف است ؛ ورق آجدار پرسی ورقی ساده بوده که آج ها بر روی آن با دستگاه حک شده اند و ورق آجدار در این روش دارای برآمدگی هایی در سطح رویی و پشتی ورق می باشد .

تفاوت در شکل ظاهر :

این دو ورق از لحاظ شکل ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند به دلیل اینکه در روش تولید ورق پرسی طرح ها و الگوها روی ورق در یک سمت ورق برآمدگی و در سمت دیگر آن فرورفتگی است این امر موجب می شود که هر دو سمت دارای نقش باشد اما در نوع فابریک به دلیل اینکه آج ها روی سطح آن اضافه می شوند یک سمت آن صاف است .

تفاوت در وزن و کیفیت  :

دیگر تفاوت ورق آجدار پرسی با فابریک در وزن این دو می باشد بدین صورت که ورق آجدار فابریک نسبت به ورق پرسی وزن و کیفیت بیشتری دارد , به این دلیل که آج ها به شکل یک لایه جداگانه به سطح ورق افزوده شده اند

خرید پروفیل 304 و 201 چین

تفاوت در قیمت :

قیمت ورق آجدار پرسی با فابریک نیز متفاوت است به دلیل اینکه وزن ورق آجدار فابریک بیشتر است این ورق قیمت بیشتری نیز دارد .

تفاوت در کاربرد :

یکی دیگر مواردی که موجب تفاوت این دو ورق می شود کاربرد آنهاست ؛ ورق های پرسی به دلیل وزن و استحکام کمتر بیشتر در سازه های تزئینی کاربرد دارند علاوه بر این از این محصول برای نمای سازه ای که خیلی کم در معرض اصطکاک باشد اسفاده می شود ؛ مهم ترین کاربرد این محصول استفاده در کف ماشین های باربری , پله برقی , سطوح شیبدار فلزی و کف پل های عابر پیاده است ؛ از ورق های فابریک به دلیل وزن , استحکام و کیفیت بیشتر در سازه هایی استفاده می شود که علاوه بر جلوگیری از سر خوردن مقاومت زیادی نسبت به ساییدگی و دیگر عوامل مخرب داشته باشد از کاربردهای این نوع می توان به ساخت ورق های شیبدار , پل عابر پیاده و لبه سکوی مترو را نام برد .

ورق آجدار فابریک بهتره یا پرسی؟

ورق های آجدار فابریک نسبت به نوع پرسی این محصول از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردارند ؛ با این حال نمی توان این را به عنوان معیاری برای برتری این محصول بر شمرد ؛ گاهی اوقات مقاومت اهمیتی نداشته و تنها شکل ظاهری آج مهم است در این شرایط ورق های پرسی ورق های آجدار پرسی فابریک انتخاب مناسب و کم هزینه ای بوده که می توانند نیاز شما را رفع نمایند بنابراین در ابتدا باید تشخیص دهید که کدامیک برای کار شما مناسب است و اقدام به خرید نمایید .

لیست قیمت لوله استیل 304 چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *