فلزات

تفاوت میلگرد سبک و سنگین چیست ؟

تفاوت میلگرد سبک و سنگین
تفاوت میلگرد سبک و سنگین

تفاوت میلگرد سبک و سنگین چیست ؟

خریداران میلگرد از این محصول در ساخت و سازهای مختلف استفاده می کنند اما با این حال میلگرد به عنوان پای ثابت ساختمان سازی شناخته می شود , میلگردها از لحاظ وزنی به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند که کاربردهای هر یک متفاوت است بنابراین هنگام خرید باید تفاوت میلگرد سبک و سنگین را در نظر گرفت برای آگاهی بیشتر نسبت به تفاوت این دو ابتدا به تعریف هر یک می پردازیم . استیل آرام تامین کننده میلگرد استیل با برندهای مطرح میلگرد 304 و 316 در خدمت شماست  . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • میلگرد سبک چیست ؟
  • میلگرد سنگین چیست ؟
  • تفاوت میلگرد سبک و سنگین
  • میلگرد سبک بهتره یا سنگین
  • کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک و سنگین

قیمت هر شاخه میلگرد 304 هند و چین

میلگرد سبک چیست ؟

میلگرد سبک , میلگردی است که وزن آن از وزن استاندارد کمتر است , کارخانه های محدودی در ایران در زمینه تولید این نوع میلگرد فعالیت دارند مهم ترین ویژگی های این نوع میلگرد آن است که گاها از ان برای تقویت آهن استفاده می شود و یا اینکه برخی موارد نقش حفاظ در ساختمان را دارند این نوع قیمت بیشتری نسبت به میلگرد سنگین دارد میلگرد سایز 8 و 10 در دسته بندی میلگردهای سبک قرار میگیرد .

میلگرد سنگین چیست ؟

میلگرد سنگین , میلگردی است که در محدوده نزدیکی از وزن میلگرد در جدول اشتال می باشد و یا کاملا با آن مطابقت دارد تعداد تولید کنندگان این نوع در مقایسه با تولید کنندگان میلگرد سبک بیشتر است ؛ این میلگرد را برای تمامی کاربردهای معمولی میلگرد آجدار می توان در نظر گرفت این نوع مقاومت کششی بتن و سازه بتنی را افزایش داده و می توان از آن در بخش هایی از سازه که فشار زیادی بر آن وارد می شود استفاده نمود .

تفاوت میلگرد سبک و سنگین

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در وزن و سایز:

از جمله تفاوت میلگرد سبک و سنگین وزن و سایز این دو است ؛ نوع سبک تر شامل سایزهای 8 تا 14 بوده و نوع سنگین این محصول شامل سایزهای 16 تا 40 است .

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در نحوه تولید :

میلگردهای سبک قالب کوچکتری دارند و در ساخت آنها نیاز به دقت بالا بوده و فرآیند تولید پیچیده تری دارند اما نوع سنگین این محصول در قالب های بزرگ فرم دهی شده و نحوه ساخت ساده تری دارند .

قیمت خرید پروفیل 304 از وارد کننده

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در استحکام :

میلگردهای سنگین استحکام بیشتری نسبت به نوع سبک این محصول دارند اما در برخی موارد ( مانند میلگردهایی که در خم کاری استفاده می شوند ) تنها استفاده نوع سبک ممکن است اما با این حال میلگردهای سنگین استحکام بالاتری دارند .

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در کاربرد :

از دیگر تفاوت میلگرد سبک و سنگین می توان به کاربرد این دو اشاره نمود میلگردهای سبک در کاربردهایی مانند خم کاری , حفاظ های سازه و به عنوان تقویت کننده استفاده می شوند اما نوع سنگین این محصول در ساخت سازه های بزرگ و غیر خم کاری قابل استفاده هستند .

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در استاندارد :

از لحاظ استاندارد قدیمی روسی که هنوز هم میلگردهای ایران با آن دسته بندی می شوند 4 نوع میلگرد شامل A1 , A2 , A3 و A4 موجود است نوع A1و A2 در دسته بندی میلگردهای سبک قرار گرفته که نوع A1 ساده و بدون آج بودن و وزن سبکی دارند میلگرد A2 نیز در دسته بندی میلگردهای سبک قرار میگیرد اما میلگردهای A3 و A4 وزن سنگین تری داشته و در دسته بندی میلگردهای سنگین قرار میگیرند .

تفاوت میلگردهای سبک و سنگین در قیمت :

میلگردهای سبک قیمت بیشتری نسبت به میلگردهای سنگین دارند , قیمت میلگردهای سبک به ازای هر کیلوگرم از وزن نوع سنگین آن بیشتر است .

میلگرد سبک بهتره یا سنگین ؟

مقدار وزن سبک یا سنگین بودن میلگرد را مشخص می کند نوع سبک این محصول وزنی کمتر از میلگردهای سنگین دارندو توسط تولید کننده ها به صورت شاخه و بندیل دسته بندی و عرضه می شوند هر چه وزن سبک تر باشد تعداد شاخه های موجود در هر بندیل بیشتر است از طرفی نیز میلگردهای سبک قیمت بالاتری دارند از آنجایی که فروشنده به شکل کیلویی آهن را خریداری کرده و به صورت شاخه ای به فروش می رساند خریدار در ازای میزان هزینه پرداختی محصول سبک بیشتری را تهیه می کند .

کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک و سنگین

از جمله کارخانه های تولید کننده میلگرد سبک می توان به کارخانه ذوب آهن اصفهان , کویر کاشان , فولاد میانه , سیادن ابهر و مجتمع فولاد خراسان اشاره کرد همچنین از تولید کنندگان میلگرد سبک می توان ظفر بناب , آناهیتا گیلان و مجتمع فولاد راد همدان را نام برد .

قیمت روز لوله 316 چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *