فلزات

احتمال افزایش قیمت میلگرد با رشد تقاضا

احتمال افزایش قیمت میلگرد با رشد تقاضا

احتمال افزایش قیمت میلگرد با رشد تقاضا

میلگرد ساخته شده از شمش بورسی تقریبا بیست و پنج هزار تومان خواهد بود ؛اما قیمت میلگرد بازار آزاد نزدیک به 24 هزار تومان است ممکن است که این اختلاف قیمت با افزایش تقاضا در بازار آزاد با افزایش همراه باشد , ممکن است که ورود تقاضای جدید به بازار مقاطع طویل فولادی , موجب افزایش قیمت میلگرد در بازار آزاد شود.

قیمت روز آهن در قالب زیر مجموعه های بازار آهن داخلی ثابت اعلام شد و تعدادی از حوزه ها , کاهش قیمت را مشاهده کردند.

تا حدودی نیز قیمت دلار اصلاح شد و تا نیمه کانال 49 هزار تومانی عقب نشینی کرد ؛ دلار آزاد نیز در پایان روز به نرخ 49 هزار و 600 تومان مبادله شد .

تحلیل قیمت آهن آلات

طبق گزارش ها از بازار آهن و فولاد , قیمت میلگرد در روز گذشته در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد اما با این حال در تعدادی کارخانه ها بین 100 تا 200 هزار تومان کاهش قیمت داشت ، قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان دیروز ثابت بود و در هر کیلو 25.300 تومان اعلام شد .

علاوه بر این قیمت میلگرد فولاد زاگرس هم 24.300 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم بدون تغییر در هر کیلوتقریبا 24.510 تومان اعلام شد .

در عمده مبادی فروش قیمت روز تیرآهن و هاش هم ثابت اعلام شد و لی قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایز ها بین ده تا بیست هزار تومان با کاهش همراه بود , تیرآهن 14 ذوب آهن در هر شاخه 4 میلیون و 190 تومان مبادله شد .

در رابطه با قیمت روز پروفیل نیز باید گفت که , قیمت پروفیل مبلی , قیمت پروفیل گالوانیزه و دیگر پروفیل ها در غالب مبادی فروش ثابت اعلام گردید ؛ به علاوه قیمت لوله مانیسمان , قیمت لوله داربست , قیمت لوله گازی و دیگر لوله ها در غالب مبادی فروش تغییری نکرد .

خرید میلگرد 304 و 316  هند و چین 

قیمت روز نبشی , نرخ ناودانی ایرانی و اروپایی و نیز نرخ سپری در تمام مبادی فروش بدون تغییر باقی ماند .

در بیشتر شرکت ها قیمت ورق سیاه ثابت اعلام شد ولی  ورق آهن مبارکه 100 تا 300 هزار تومان کاهش قیمت را به خود مشاهده کرد و نیز اینکه در اکثر مبادی فروش قیمت ورق گالوانیزه , قیمت ورق روغنی و همچنین قیمت ورق رنگی شیروانی  کاهش قیمت 500 تومانی را تجربه کرد .

همانطور که گزارش ها نشان می دهد اوضاع بازار آهن دیروز تقریبا آرام بود و نوسانات بازار عمدتا ثابت و بدون محرک بود .

شایان ذکر است که نزدیک به 145 هزار و 120 تن تقاضا برای شمش ثبت گردید و 140 هزار و 325 تن از آن معامله شد و قیمت هر کیلو از آن 19 هزار و 919 تومان برآورد شد.

میلگرد فولادی که از این شمش تولید می شود نزدیک به 25 هزار تومان خواهد بود اما نرخ میلگرد بازار آزاد با قیمت حدود 24 هزار تومان معامله می شود , این تفاوت در قیمت موجب شده که بازار مقاطع طویل فولادی آماده باشد  که همراه با افزایش تقاضا قیمت میلگرد روز در بازار آزاد نیز کمی بیشتر شود , ممکن است این ارتقاء در صورت ورود تقاضای مصرفی یا سرمایه ای جدید به بازار مقاطع طویل فولادی ایجاد شود در نتیجه باید انتظار افزایش قیمت میلگرد در بازار آزاد را داشته باشیم .

از 295 هزار و 20 تن ورق عرضه شده نزدیک به 327 هزار و 800 تن فروخته می شود که هر کیلو از آن 28 هزار و 626 تومان مبادله شد غ به علاوه از 20 هزار تن آهن اسفنجی ارائه شده تقریبا 7 هزار تن تقاضا داشت که قیمت هر کیلو از آن13 هزار و 241 تومان ثبت شد .

با توجه به اینکه از هفته جاری خرید شمش فولاد از رینگ صنعتی بورس کالا توسط سامانه بهین یاب امکان پذیر شد , این تصمیم موجب محدودیت دسترسی سرمایه گذاران به این بازار گردید و برای دیگر سرمایه گذاران رقابت در خرید شمش فولاد را مشکل تر کرده است .

این تغییر در قوانین بدین منظور در بازار اعمال شد که از افزایش پی در پی قیمت شمش فولاد جلوگیری شده و در بازار تعادل ایجاد شود ؛ از طرفی انتظار می رود با تقاضای بیشتر از سوی صنعت ها با شروع فصل پاییز قیمت شمش فولادی و مقاطع طویل نیز با افزایش همراه باشد .

خرید میلگرد استیل 316 سایز 6 میلیمتر تا  70

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *