تکنولوژی

آیا استیل زنگ میزند ؟

آیا استیل زنگ میزند

آیا استیل زنگ میزند ؟

وقتی نام استیل برده  میشود فکرمان تنها به استیل ضد زنگ میرود و سوالات متداولی ازین آلیاژ به ذهنمان خطور میکند . اینکه چرا  تا این حد کاربرد استیل زیاد شده است و یا چرا  در بسیاری موارد جایگزین آهن  و فولادی و….. شده است ؟ یکی از سوالاتی که خیلی در این بین  مطرح میشود این است که واقعا استیل ضد زنگ است  ؟ چرا گاها به استیل استنلس زنگ نزن میگویند و گاها ضد زنگ ؟ چرا زنگ آهن روی آلیاژ استیل دیده میشود ؟   استیل آرام تامین کننده آلیاژهای استیل استنلس و فولاد کربن شما را با اطلاعات مفیدی از اینکه آیا استیل زنگ میزند  یا نه شانا خواهد کرد . همراه ما باشید با ادامه مطلب

آیا استیل زنگ میزند

خرید میلگرد استیل 316

ریشه کلمه استیل

STEEL استیل به فارسی همان فولاد است . باورمان از استیل کمی متفاوت است که گاها منحر به اشتباهاتی در خرید آلیاژ میشود . قبل از اینکه بدانید آیا استیل زنگ میزند یا نه بدانید استیل خود دو دسته دارد . استیل استنلس و فولاد کربن . انواع میلگردهای فولادی که در بازار میبینید یا سایر مقاطع فولادی همگی هم خانواده استیل میباشند . اما ما تنها استیل ضد زنگ را استیل میدانیم که این اشتباه است . فولاد کربن یا همان کربن استیل استیل کربن بالا میباشد که کلیه فرآورده های فولادی را در بر میگیرد . از طرفی استیل کم کربن را داریم که استنلس استیل یا همان فولاد زنگ نزن میباشد . در نتیجه بدانید همه این گریدها از خانواده استیل میباشد که همچنان همگی بر پایه آهن میباشند .

آیا استیل زنگ میزند ؟

یا بهتر است بگوییم آیا استنلس استیل زنگ میزند ؟ ما نمیتوانیم استیل استنلس را ضد زنگ بدانیم بخاطر همین توصیه میشود آن را زنگ نزن بخوانیم نه ضد زنگ . این بخاطر گریدهای استنلس استیل است . بله ، خود استنلس استیل 3 کلاس رایج دارد .
  1. استیل سری 200
  2. استیل سری 300
  3. استیل سری 400

استیل  سری 200 و 300 را میتوان ضد زنگ عنوان کرد اما استیل استنلس سری 400 نوعی استیل مغناطیسی میباشد که درصد کربن آن کمتر از سری های دیگر است و در برخی موارد مثل تماس با آب شور و…. شرایط محیطی خاص در خظر زنگ زدگی سطحی قرار میگیرد . بنابرین نمیتوان گفت  استیل استنلس زنگ نمیزند . حتی تضمین صد درصدی برای سایر کلاس های استیل در خصوص زنگ زدگی وجود ندارد اما کارشناسان استیل 304 و 316 را استیل ضد زنگ  عنوان کرده اند . کاربران عزیز میتوانید نظر خود را انتهای همین برگه کامنت کنید تا بررسی شود .

قیمت روز ورق استیل 304

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *