فلزات

پروفیل مکزیکی چیست ؟

پروفیل مکزیکی چیست ؟
پروفیل مکزیکی چیست ؟

پروفیل مکزیکی چیست ؟

پروفیل ها مقاطعی ثابت با طول زیاد بوده که در صنایع مختلف به ویژه ساختمان سازی و ماشین سازی مورد استفاده قرار میگیرند ؛ پروفیل های مورد استفاده در ساختمان سازی برای تولید درب یا پنجره  نوعی دیگر از این مقاطع برای استحکام بخشیدن به سازه مورد استفاده قرار میگیرند پروفیل های مورد استفاده در ساخت درب و پنجره به دلیل قرارگیری در معرض رطوبت زیاد باید از ورق گالوانیزه ساخته شوند از انواع پروفیل درب و پنجره پروفیل مکزیکی است که در ادامه به آن بیشتر آشنا می شویم . استیل آرام تامین کننده پروفیل استیل 201 و 304 با برندهای مطرح پروفیل چین در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه  ما باشید با  :

  • آشنایی با پروفیل مکزیکی و مشخصات آن
  • انواع پروفیل های مکزیکی
  • کاربرد پروفیل های مکزیکی
  • مزایای استفاده از پروفیل مکزیکی
  • 2 تفاوت مهم پروفیل فرانسوی با مکزیکی
  • نحوه برش چهارچوب مکزیکی
  • قیمت خرید پروفیل های مکزیکی

قیمت هر شاخه پروفیل 201 ابعاد 100*100 چنده  ؟

آشنایی با پروفیل مکزیکی و مشخصات آن

یکی از پر استفاده ترین پروفیل ها در ساختمان سازی , پروفیل مکزیکی بوده که به نام های چارچوب مکزیکی یا چهارچوب نگینی نیز شناخته می شو ؛ این پروفیل دارای مقاطعی با شکل های مختلف بوده و در دسته پروفیل چهارچوب قرار میگیرد .

مشخصات پروفیل های مکزیکی :

پروفیل های مکزیکی از ورق st37 ساخته می شوند ؛ این پروفیل ها به صورت شاخه های 6/6 متری در ضخامت 2 تا 2.5میلی متر ساخته می شوند وزن هر شاخه با توجه به ورق استفاده شده 24 تا 29 کیلوگرم متغیر است و در هر بسته بندی 33 تا 36 شاخه قرار می گیرد .

انواع پروفیل های مکزیکی

  • پروفیل های مکزیکی درون
  • پروفیل های مکزیکی درون

کاربرد پروفیل های مکزیکی

بیشترین کاربرد پروفیل مکیزیکی در صنعت ساختمان سازی برای نصب درب ورودی و پنجره است همچین از این مقاطع برای ساخت درب های ضد سرقت نیز استفاده می شود ؛ اغلب قاب های پنجره فلزی , چهارچوب های درب چوبی و پنجره های پی وی سی با این پروفیل ساخته می شوند ؛ همچنین از این مقاطع در نیمکت های فلزی , ساخت ستون , اسکلت فلزی و نرده کشی نیز استفاده می شود .

قیمت میلگرد 310 سایز 40 چقدره  ؟

مزایا  استفاده از پروفیل های مکزیکی

  • از طول عمر بالایی برخوردار هستند .
  • نصب آسانی دارند .
  • مقرون به صرفه هستند .
  • مستحکم و مقاوم هستند .
  • قابلیت رنگ آمیزی دارند .

با اینکه این مقاطع از استحکام بالایی برخردار هستند اما در برابر رطوبت مقاومت پایینی داشته و در مواردی که رطوبت زیاد است توصیه نمی شود.

2 تفاوت مهم پروفیل فرانسوی با مکزیکی

پروفیل فرانسوی در رده پروفیل های باز بوده و از آن در ساخت چهار چوب پنجره های غیر فلزی مانند فریم پنجره های pvc و آلومینیومی استفاده می شود ؛ پروفیل های مکزیکی و فرانسوی با هم شباهت ها و تفاوت هایی دارند ؛ شباهت آنها این است که هر دو در دسته پروفیل های مقطع باز قرار میگیرند اما تفاوت اول ظاهر این دو است ؛ خم پروفیل های مکزیکی قوسی شکل بوده و جهت آن به سمت بیرون یا داخل است اما پروفیل فرانسوی خم  پروفیل صاف بوده و قاشقی شکل نیست تفاوت دیگر این دو در عرض و ارتفاع و خم آنها است , نوع مکزیکی به دلیل داشتن خم بیشتر , وزن هر شاخه آن حدود 15 درصد بیشتر است ؛ به عنوان مثال وزن هر پروفیل فرانسوی با طول 60 سانتی متر و ضخامت 2 میلیمتر 24 تا 25 کیلوگرم است اما وزن هر چهارچوب مکزیکی با طول 60 سانتی متر28 تا 29 کیلوگرم است .

نحوه برش چهارچوب مکزیکی

نحوه برش چارچوب مکزیکی بدین شکل است که ابتدا ورق به کارخانه ارسال شده و در ادامه از طریق دستگاه های مخصوص نوار بری مانند اسلیتر در ابعاد معین برش داده می شوند سپس ورق وارد دستگاه رول فرمینگ شده و به کمک غلطک نورد سرد و با ایجاد فشار بر سطح آن تغییر شکل می دهند در آخر نیز شاخه های 6/6 متری بریده شده  در انبار نگهداری می شوند .

قیمت خرید پروفیل های مکزیکی

پروفیل مکزیکی در اندازه های مختلف و کیفیت های متفاوت تولید می شود در تعیین قیمت این مقاطع کیفیت مواد اولیه , شرکت سازنده ,ابعاد , ضخامت , نوسانات ارزی , قیمت روز آهن و… تأثیر گذار است .

قیمت هر شاخه لوله 304 رده 10 چین چنده  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *