فلزات

کاربرد پروفیل آلومینیوم U

کاربرد پروفیل آلومینیوم U

کاربرد پروفیل آلومینیوم u

پروفیل آلومینیوم از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و مقطعی ثابت در طول مشخص دارد , پروفیل های ناودانی از انواع پروفیل های ساختمانی صنعتی است که در دو نوع ناودانی C شکل و ناودانی U شکل تولید می شوند , اگر بال های ناودانی با موازات یکدیگر و به ضخامتی مشابه باشند به آن ناودانی C و اگر بال های ناودانی با هم موازی نبوده و حالت مخروطی داشته باشند با عنوان ناودانی U شکل معرفی می شوند کاربرد پروفیل آلومینیوم U در ساختمان سازی بسیار متنوع است که در ادامه به آن اشاره می کنیم . پترو فولاد استیل آرام تامین کننده برندهای مطرح پروفیل استیل 304 و 316  در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • آشنایی با پروفیل آلومینیوم u , ویژگی ها , استاندارد و سایز آن
  • کاربرد پروفیل آلومینیوم u چیست ؟
  • مزایا و معایب پروفیل آلومینیوم u
کاربرد پروفیل آلومینیوم U

آشنایی با پروفیل آلومینیوم U , ویژگی ها , استاندارد و سایزآن

پروفیل آلومینیوم U یا همان پروفیل ناودانی آلومینیوم نوعی پروفیل صنعتی و ساختمانی محسوب می شود , ابعاد حائز اهمیت در این پروفیل جان و دو بال و ضخامت آن می باشد و به دلیل شباهت زیادی که به حرف U لاتین دارد با نام پروفیل U آلومینیوم شناخته می شود , پروفیل های آلومینیوم به روش اکسترود از جنس آلیاژهای آلومینیومی سری 6000 هستند از ویژگی های این مقطع می توان به سبکی , مقاومت بالا نسبت به پوسیدگی , جوش پذیری مطلوب , قابلیت سوراخ کاری آسان و شکل پذیری خوب اشاره کرد , این مقاطع اندازه استاندارد خود را به طور معمول 6 یا 12 متر حفظ می کنند به طور کلی از این مقطع برای تمام مواردی که مقاومت به خوردگی و سبکی برای آنها در اولویت باشد استفاده می شود .

استاندارد این ناودانی با عنوان DIN 1026 میان صنعتگران شناخته می شود تمام اطلاعات مرتبط با این محصول در استاندارد نام برده آمده است همچنین آن دسته از ناودانی هایی که به روش نورد گرم تولید می شوند از استاندارد ملی شماره 1-4477 در ایران پیروی می کنند در این استاندارد در رابطه با نمونه برداری , آزمایش , نشانه گذاری و دیگر اطلاعات این مقطع صحبت شده است , در خصوص سایز هم این مقاطع در سایز های 10*10 , 30*10 , 18*20 , 25*15 , 16*16 , 20*20 , 30*20 , 40*20 , 25*25 , 30*30 و 40*30 ساخته می شود .

کاربرد پروفیل آلومینیوم u چیست ؟

ساخت چارچوب ها :

از جمله کاربرد پروفیل آلومینیوم u شکل ساخت چارچوب در ساختمان است  چارچوب محل اتصال درب و پنجره در ساختمان است , چارچوب محور اصلی نصب درب و پنجره در ساختمان محسوب می شود .

پروفیل استیل201 ابعاد 50*50 ضخامت 1 میلیمتر

اسکلت سازه و خرپا :

از ناودانی آلومینیومی می توان در کارهایی مانند ساخت انواع اسکلت سازه استفاده کرد ,برای ساخت خرپا نیز از این پروفیل استفاده می شود خرپا سازه های فلزی مثلثی شکل هستند که در ساخت سازه های مختلف کاربرد دارند .

از دیگر کاربرد پروفیل آلومینیوم u ساخت نرده های فلزی برای درب و پنجره منازل , کنار راه پله ها , نرده کشی اطراف دیوارهای کارخانجات , زمین های محصور شده , نرده پیاده روها و خیابان ها همچنین حفاظ اطراف پارک ها , دانشگاه ها , تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی کوچک و بزرگ  برون شهری , درون شهری و بین جاده ای می باشد .

صنعت خودرو سازی :

پروفیل ناودانی آلومینیوم در صنعت خودروسازی برای ساخت شاسی تریلرها و کشنده ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد .

ساخت یراق آلات و دستگیره :

قطعاتی که در ساخت و تکمیل بسیاری از قسمت های خانه مانند درب و پنجره , کابینت آشپزخانه یراق آلات نام دارد با استفاده از پروفیل آلومینیوم u یراق آلات و دستگیره را تولید می کنند .

ساخت آلاچیق :

در تولید انواع آلاچیق ها و سایبان ها در سواحل , مجتمع های تفریحی , تالارها و…  از پروفیل یو شکل آلومینیوم استفاده می کنند .

مزایا و معایب پروفیل آلومینیوم u

  • زیبایی
  • مدت عمر بالا
  • تنوع رنگی
  • ترک نخوردن
  • نصب راحت
  • عدم نیاز به نگهداری زیاد
  • ضعیف تر از فلزاتی مانند مس , فولاد و روی
  • انقباض و انبساط و تغییر شکل ناشی از سرد و گرم شدن هوا
لوله استیل سایز 3 اینچ رده 10 شاخه 6 متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *