فلزات

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی چیست؟

یکی از انواع ورق های فلزی ورق گالوانیزه رنگی یا پیش رنگ بوده که با پوشش رنگ الکترواستاتیک پوشانده شده است این ورق تولید شده در 15 رنگ مختلف و دارای تنوع ضخامت از 0.18 میل تا 7. 0 میل است , کاربرد ورق گالوانیزه رنگی بسیار متنوع است و برای پوشش سقف , شیروانی , ویلا, سوله و…. استفاده می شود . شرکت پترو فولاد استیل آرام تامین کننده ورق  استیل استنلس 1 میل تا 20 میل چین و تایوان میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • کاربرد ورق گالوانیزه رنگی چیست ؟
  • نحوه تولید ورق گالوانیزه رنگی
  • مزایا و معایب ورق گالوانیزه رنگی
  • تولید کنندکان ورق رنگی در ایران
کاربرد ورق گالوانیزه رنگی

کاربرد ورق گالوانیزه رنگی چیست ؟

ورق های گالوانیزه رنگی آن دسته از ورق هایی است که با یک لایه رنگ کوره ای ( الکترواستاتیک ) رنگ شده اند این ورق ها علاوه بر زیبایی در برابر رطوبت , اسید و آسیب های محیط بیرونی بسیار مقاوم هستند این ورق ها دراشکال مختلف اعم از شادولاین , ذوزنقه ای , کرکره ای , سفال پالرمو ساخته شده  و کاربرد ورق گالونیزه رنگی نیز با توجه به نوع ورق متفاوت است .

کاربرد ورق های رنگی گالوانیزه سفال پالرمو :

از انواع ورق رنگی که فرمینگ و طراحی خاصی روی آن انجام شده و در ابعاد مختلف برش داده می شوند , طرح سفال پالرمو است این ورق در سقف های شیروانی خانه ها و ویلاها  , سایبان پارکینگ ها و ورزشگاه ها و ساخت آلاچیق کاربرد زیادی دارد طرح آن شبیه تایل سفالی سنتی بوده و زیبایی ساختمان را دو چندان می کند .

کاربرد ورق های رنگی گالوانیزه کرکره ای :

این نوع ورق های رنگی شمایلی موج دار  و سینوسی دارند این نوع گزینه مناسب برای سقف های شیبدار است فرآیند پوشش دهی در آن با روش غوطه وری گرم انجام شده و ضخامت پوشش گالوانیزه این ورق بین 80 تا 120 میکرون است و عمر مفید آن مانند دیگر ورق های رنگی  بین 20 تا 30 سال است کیفیت , استحکام و مقاومت بالا سبب شده تا از این ورق در حوزه های مختلف اعم از سقف شیروانی , ساخت درب مغازه ها , زیباسازی و حصار کشی محیط هایی مانند کارگاه , کارخانه و… استفاده شود .

کاربرد ورق های رنگی گالوانیزه ذوزنقه ای :

در عرض ورق گالوانیزه رنگی ذوزنقه ای , موج های مربع شکلی ایجاد شده است و معمولا در هر متر از آن 6 موج وجود دارد این محصول نیز در عرض 100 و 125 سانتی متر تولید و برای سقف و پوشش دهی بسیار پر استفاده است , این ورق خاصیت ضد رطوبتی و رنگ بندی مختلفی دارد از این محصول نیز برای ساخت پناه گاه برای محصولات , پارکینگ , ساخت و ساز , پوشش سقف ها و دیوارهای جانبی ساختمان ها , سطوح خارجی خانه های کوچک و تفکیک مناطق مختلف برای بازسازی مغازه ها و مناطق ساختمانی استفاده می شود .

میلگرد استیل سایز 120 میلیمتر شاخه 6 متری

کاربرد ورق های رنگی گالوانیزه شادولاین :

این نوع ورق گالوانیزه رنگی موج دار بوده و طرح موج آن نمایی شبیه به طرح های ذوزنقه و سینوسی دارد اما با آنها متفاوت است  برای ساخت این ورق پس از گالوانیزه کردن و رنگ کردن ورق را فرم دهی می کنند فرمینگ این ورق متنوع است و کمی شبیه به ورق ذوزنقه ای و ورق کرکره ای است اما در کل متفاوت از نمای آن دو است از این ورق نیز برای ساخت سایبان و سقف پارکینگ ها و کارگاه ها , پارتیشن بندی سالن های بزرگ کارگاهی و کارخانه ای , ساخت انواع خانه ای پیش ساخته و اتاقک های فلزی , انواع سقف کاذب و دیوار سوله ها و دیوار سردخانه استفاده می شود .

کاربرد ورق های رنگی گالوانیزه ژنوا :

این نوع برای پوشش ساختمان سقف و ویلا و سقف آلاچیق استفاده می شود این ورق رنگی نوعی ورق سفالی پر کاربرد و زیباست استاندارد ضخامت آن 50/ است  اما می توان در ضخامت های دیگر نیز ان را سفارش داد .ویژگی های ین ورق نیز مانند دیگر ورق های گالوانیزه رنگی است .

کاربرد ورق های رنگی در ساختمان سازی ملموس تر است اما از این ورق در تولید لوازم خانگی اعم از بدنه یخچال و ماشین لباس شویی  نیز استفاده می شود .

نحوه تولید ورق گالونیزه رنگی

حال که با کاربرد ورق گالوانیزه رنگی آشنا شدید  بد نیست بدانید که این ورق چگونه تولید می شود , در ابتدا ورق را تحت گالوانیزاسیون قرار می دهند این فرآیند با چندین روش مختلف اعم از گالوانیزه سرد , گرم , الکتروگالوانیزاسیون و… انجام می شود اما اغلب از روش گالوانیزه سرد استفاده می شود در این مرحله لایه ای از جنس فلز روی , روی سطحوح را گرفته و به عنوان یک پوشش محافظ بر روی ورق از آن در برابر زنگ زدگی , رطوبت و.. محافظت می کند پس از آن نوبت به رنگ آمیزی ورق است رنگ استفاده شده در این مرحله از جنس پلس استر , پلی امید , پلی اکریل و.. است .

مزایا و معایب ورق گالوانیزه رنگی

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت مکانیکی مطلوب
  • مقاوم در برابر فشار و ضربه
  • ظاهری زیبا
  • تنوع رنگی
  • طول عمر بالا ( بین 20 تا 30 سال )

حساسیت این محصل در برابر حرارت و قابلیت تغییر شکل در دمای بالا از جمله معایب آن محسوب می شود .

تولید کنندگان ورق رنگی در ایران

  • فولاد مبارکه اصفهان
  • صنایع هفت الماس
  • گروه کارخانجان نورد سمنان
پروفیل استیل 304 ابعاد 100*100 ضخامت 1 میلیمتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *