تکنولوژی

ورق آلیاژی a516

ورق آلیاژی a516

ورق آلیاژی a516 چیست ؟

ورق فولادی از انواع ورق های فلزی بوده که به منور اهداف ساختاری و زیبایی بسیار استفاده می گردد این ورق ها محصول نورد مسطح بوده و به شکل سیم پیچ ؛ پیچانده می شوند تا علاوه بر اینکه حجم کمتری را اشغال کنند حمل و نقل ان نیز آسان باشد از جمله ورق های فولادی ورق آلیاژی a561 است که برای مخازن جوشی که به سختی بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار میگیرد ؛ این ورق ها در چهار دسته مختلف ساخته شده که هر کدام کشش مختلفی دارند . استیل آرام تامین کننده ورق های  فولادی با انواع ورق آلیاژی استنلس استیل و فولاد کربن در خدمت شماست . برای مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • ورق آلیاژی a561 چیست ؟
  • ویژگی های ورق a516
  • انواع گریدهای ورق a516
  • کاربرد ورق های a516
  • شرکت های تولید کننده ورق a516
  • قیمت خرید ورق های a516
ورق آلیاژی a516

قیمت ورق استیل 316 چین

ورق آلیاژی a516 چیست ؟

ورق آلیاژی a516 از خانواده ورق های فولادی بوده که مهم ترین استفاده آن در ساخت مخازن جوشی که نیاز به سختی بالایی دارند می باشد این ورق ها در 4 دسته مختلف ساخته شده که کشش هر یک از آنها نیز متفاوت است ؛ این نوع ورق سیاه فولادی با استاندارد ASTM امریکا است ؛ که در آن عناصر دیگری اعم از فسفر , گوگرد به میزان خیلی کم وجود دارد به اندازه مجاز از دیگر عناصر نیز مانند منگنز و سیلیکون در ساخت این ورق استفاده شده که باعث ایجاد خمش و مرغوبیت آن می گردد .

ویژگی های ورق a516

 در ترکیب ورق آلیاژی a516  عناصر مختلفی وجود دارد که باعث شده این ورق خواص مختلفی نیز پیدا کند هر چه میزان کروم در این ورق بیشتر باشد مقاومت آن در برابر خوردگی نیز افزایش پیدا می کند .

انواع گریدهای ورق a516

ورق a516 با گرید 70 :

این نوع ورق فولادی برخوردار از آلیاژ کربن متوسط , فسفر , گوگرد , کربن , منگنز و سیلیکون می باشد و دارای ترکیبی مطلوب از جوش پذیری , چقرمگی و استحکام است ؛ از این ورق در ساخت تیرآهن , کانتینرها , ماشین های سنگین , ساختمان ها , پل ها و..استفاده می شود

قیمت میلگرد 316

ورق a516 با گرید 65 :

 این گرید دارای فلزهای کروم و میزان کمی منگنز و نیکل است ؛ این عناصر موجب شده تا این ورق در برابر مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته باشد ؛  از ورق a516   با گرید 65 در صنایع دارویی , تجهیزات شیمیایی , پتروشیمی , تولید برق و… استفاده می شود .

ورق a516 با گرید 60 :

عناصر به کاررفته در این گرید از ورق a516 , شامل کربن , سیلیکون , آلومینیوم , کروم , مس , منگنز , فسفر , گوگرد , نیکل , مولیبدن , تیتانیوم و نیوبیوم است ؛ این گرید نقطه ذوب پایینی دارد بنابراین از آن در صنایعی که نیازمند درجه حرارت پایین است استفاده می شود ؛  مخازن ذخیره و کندانسور , شیرآلات و دیگ های بخار صنعتی از کاربرد های این ورق است .

ورق a516 با گرید 55 :

این گرید دارای خواص مکانیکی کمتری نسبت به دیگر گریدها دارد کاربرد این ورق نیز ساخت مخازن تحت فشار , صنایع گاز , نفت و پتروشیمی است .

درواقع تفاوت گریدهای مختلف این ورق ها در تحمل فشار , قابلیت عدسی شدن , تست کششی و تست ضربه است .

قیمت روز ورق سیاه

کاربرد ورق های a516

 در موارد فوق به چهار گرید ورق آلیاژی a516 اشاره نمودیم ؛ در هر کدام از ورق ها عناصر مختلفی به کاررفته که موجب شده تا هر یک ویژگی ها و خواص متفاوتی داشته باشد ؛ این ورق ها با توجه به خواص و عناصر تشکیل دهنده در پروزه های زیر سازی , ساختمان و صنعتی خاصی مورد استفاده قرار میگیرد که از جمله آنها می توان به مورادی از جمله ساخت انواع مخازن نگهداری و انتقال گاز , تولید سیستم های مرتبط با انرژی , طراحی انواع اتصالات و مبدل های انرژی و حرارتی زیر فشار و ساخت مخازن انتقال و نگهداری به شکل کروی اشاره نمود .

شرکت های تولید کننده ورق a516

  • شرکت دوفرکو در کشور بلژیک
  • شرکت پوسکو در کره جنوبی
  • شرکت ایلیج در کشور اکراین
  • برخی از گریدهای این فولاد آلیاژی در کارخانه فولاد مبارکه ایران تولید می شود .

قیمت خرید ورق های a516

 ورق های فولادی با توجه به شرایط بازار جهانی قیمت دقیق و ثابتی ندارند و قیمت آنها روزانه تغییر می کند در تعیین قیمت ورق های a615 عوامل مختلفی اعم از برند تولید کننده , ضخامت  , ابعاد , قیمت ارز و.. تأثیر گذار است .

خرید پروفیل استیل 304

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *