تکنولوژی

لوله های مخصوص داربست کدامند ؟

لوله های مخصوص داربست

لوله مخصوص داربست

از لوله های داربست در ساختمان سازی استفاده های زیادی می شود ؛ لوله مخصوص داربست که با عنوان لوله 5 نیز شناخته می شود ؛ لوله های فلزی درزدار بوده که جنس آنها از فولاد و دارای قطری 5 سانتی متری هستند و پایین ترین ضخامت آنها نیز 4 میلی متر می باشد ؛ این نوع لوله ها جدا بر داشتن کاربرد صنعتی در صنایع و سازی های مختلف نیز مورد استفاده قرار میگیرد مزایای استفاده از این لوله ها باعث شده تا به عنوان یکی از پر استفاده ترین لوازم ساختمانی محسوب شود . استیل آرام تامین کننده لوله های استیل ضد زنگ با انواع برندهای لوله استیل در خدمت شماست . برای مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • لوله مخصوص داربست چیست ؟
  • نحوه تولید لوله های داربست
  • مشخصات فنی لوله های داربست
  • اجزای تشکیل دهنده داربست
  • مهم ترین کاربرد لوله های داربست
  • انواع لوله داربست
  • عوامل مؤثر در قیمت لوله های داربست
لوله های مخصوص داربست

لیست قیمت لوله استیل 304

لوله مخصوص داربست چیست ؟

هر گاه به کارکردن در ارتفاع بیش از 2 متر باشد بهترین انتخاب استفاده از داربست است ؛ لوله مخصوص داربست از جنس فولادی و گالوانیزه در دو مدل درزدار و بدون درز ساخته می شوند ؛ نوع بدون درز دارای ایمنی بالاتری بوده و هزینه تولید آنها بیشتر از درزدار است اما با این حال نوع درزدار نیز برای ساخت این لوله ها مناسب است این لوله ها در سایزهای مختلف تولید شده و یکی از پر استفاده ترین آنها سایز 2/11 اینچ یا همان نمره 5 است ؛ این نوع سازه نسبت به دیگر لوله ها ساختی راحت تر دارد به دلیل اینکه از آنها سیالی عبور نمی کند تست و آزمایشی نیز روی آنها صورت نمیگیرد.

نحوه تولید لوله های داربست

لوله داربست از انواع مختلف لوله های درز مستقیم بوده که با ورق سیاه ساخته می شود ؛ روش تولید انواع لوله های درز مستقیم بدین شکل است که ورق سیاه با عبور از غلطک های متوالی کماکان خم شده تا دو لبه ان به یکدیگر برسد سپس دو لبه توسط جوشکاری به یکدیگر وصل شده تا لوله مستحکم تر شود در فرآیند خم کاری ضخامت ورق استفاده شده به عنوان ماده اولیه بسیار حائز اهمیت است در رابطه با لوله های داربستی نیز معمولا از ورق 2 تا 3 میلیمتر استفاده می شود تفاوت روش تولید لوله های داربست با دیگر لوله درزدار آغاز می شود ؛ لوله هایی که برای انتقال سیالات استفاده می شوند بر روی آنها آزمایشات هیدرواستاتیکی انجام می شود اما لوله داربست تحت آزمایش های فشار قرار میگیرد .

مشخصات فنی لوله داربست

متداول ترین سایز لوله مخصوص داربست 11.2 اینچ یا همان نمره 5 است به همین دلیل این لوله ها تحت عنوان لوله 5 نیز شناخته می شوند ؛ بیشترین ضخامتی که از این سازه در صنعت استفاده می شود ؛ طول این لوله ها 3 تا 6 متر بوده و در دو نوع سبک و سنگین برای شرایط وزنی مختلف تولید می شوند سایز استاندارد آن دارای قطر خارجی 3/48 میلیمترو ضخامت دیواره 2/3 میلیمتر است .

اجزای تشکیل دهنده داربست

لوله داربست :

لوله داربستی شامل دو نوع گالوانیزه و فولادی بودهو در دو نوع درزدار و بدون درز ساخته می شوند؛ ضخامت آنها 5.3 , 3.5 میلیمتر , قطر آنها 48 میلیمتر و طول آنها 6.4-1.5 متر است وزن آنها 6.4- 1.5 متر است اما با این حال وزن آنها به طول لوله و نوع ماده استفاده شده در آن بستگی دارد .

کاربرد پروفیل استیل چیست ؟

کفشک پایه :

این سازه از چوب ساخته شده و در زیر کفشک های فلزی داربستی در سطوح ناهموار قرار میگیرد ؛ طول کفشک 60 سانتی متر عرض آن 25-22.5 سانتی متر و ضخامت آن 6.3 – 3.8 سانتی متر می باشد .

تخته داربست :

تخته داربست در دو نوع فلزی و چوبی است و در ابعاد 6 و 4 متری تولید شدهکه ضخامت آنها بین 6.3- 3.8 سانتی متر است .

مغزی :

از مغزی برای اتصال لوله داربست استفاده می شود .

روپوش :

قسمت بیرونی اتصال دو سر لوله های داربست راتوسط کاور پوشش می دهند .

مهم ترین کاربرد لوله های داربست

مهم ترین کاربرد لوله مخصوص داربست استفاده در صنعت ساختمان سازی است این سازه به عنوان یکی از مصالح در ساخت سازه ها کاربرد نداشته و تنها برای دسترسی آسان به نقاط مرتفع و خارج از دسترس افراد تولید می شود از جمله مزایای استفاده از این سازه در ساختمان سازی و دیگر صنایع شامل ؛ حفظ ایمنی , دسترسی آسان , سریع ساخت و ساز  امکان ساخت و ساز گروهی است .

انواع لوله داربست

  • داربست چکشی ستاره ای
  • داربست مثلثی
  • داربست چکشی کاسه ای

عوامل مؤثر در قیمت لوله های داربست

در تعیین قیمت لوله های داربست عوامل مختلفی اعم از جنس لوله , ضخامت , سایز و وزن لوله داربست دخیل هستند .برخی از برندهای تولید لوله های داربست شامل ؛ لوله پروفیل کیان پرشیا , لوله پروفیل کچو , لوله پروفیل یاران , جهان پروفیل پارس , گروه صنعتی سپاهان و… است .

خرید میلگرد استیل 316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *