تکنولوژی

لوله جدار چاه چیست ؟

لوله جدار چاه

لوله جدار چاه چیست ؟ (صرفا جهت مطالعه)

روش استفاده از استعمال سنتی در چاه ها با مشکلات متعددی مواجه می شود یکی از شایعترین این مشکلات در سیستم چاه و قنات های سنتی ریزش ناگهانی است , یکی از بهترین تجهیزات برای پمپاژ و یا استخراج سیال استفاده از لوله جدار چاه است از این سازه در صنایع پتروشیمی , ساختمان سازی و…. استفاده می شود مهمترین وظیفه این نوع لوله استخراج و یا پمپاژ نفت , آب , گاز و.. بوده و در انواع مختلف فلزی و غیر فلزی ساخته می شوند . استیل آرام تامین کننده انواع لوله های استنلس استیل با قیمت دست اول مقاطع استیل ضد زنگ در خدمت شماست . برای مشاوره و دریافت پیش فاکتور با ما تماس بگیرید و یا همراه ما بمانید با :

  • لوله جدار چاه چیست ؟
  • نحوه تولید لوله های جدار چاه
  • مشخصات لوله های جدارچاه
  • مهم ترین خصوصیات لوله های جدار چاه
  • انواع مختلف لوله های جدار چاه
  • قیمت لوله های جدار چاه چقدر است ؟
لوله جدار چاه

قیمت روز لوله استیل 304

لوله جدار چاه چیست ؟

لوله جدار چاه شکلی استوانه ای دارد و در ساخت آن از متریال فلزی یا غیر فلزی (  فولاد و پی وی سی ) استفاده می شود این سازه  در دیواره چاه قرار گرفته و مهم ترین وظیفه آن پمپاژ یا استخراج آب , نفت , گاز و… است این سازه درون چاه نصب شده و مهم ترین کاربرد آن عدم تخریب و ریزش چاه است .

نحوه تولید لوله های جدار چاه

در روش اول از طریق میان تهی کردن شمش فلزی این نوع لوله ها تولید شده و هیچ درزی ندارند ؛ در روش دوم بع استوانه ای کردن رق فولادی برش خورده و در دستگاه و در ادامه جوشکاری درز دو ورقتولید می شود ؛در روش سوم ورق فولادی رول و مارپیچ شده و در دستگاه و سپس جوشکاری به شکا اسپیرال می باشد .؛ برای تولید لوله های جدار چاه پی وی سی نیز از پودر پلیمری خام در قالب اکستروژن با سطح مقطع استوانه ای شکل و با حرارت و فشار تولید می شوند .

مشخصات لوله های جدار چاه

لوله جدار چاه درسایزهای مختلف 10 , 12 , 14 و 16 اینچ و در ضخامت های 6 و 8 میلیمتر در کارخانه های فولادی تولید و به صورت کیلویی در شاخه های 6 یا 12 متری به فروش می رسد ؛ از لوله های فولادی بدون درز یا مانیسمان, لوله درز مستقیم , لوله اسپیرال و لوله پی وی سی در چاه های عمیق استفاده شده و توسط اتصالات پیچییا اتصالات نر و مادگی به هم وصل می شوند .

لیست قیمت نبشی استیل

مهم ترین خصوصیات لوله های جدار چاه

مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات لوله های جدار چاه را می توان عمر طولانی , برخورداری از قیمت مناسب , وزن مناسب همچنین مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی اشاره نمود زیرا تولید کنندگان آهن آلات برای ساخت این سازه از ورق هایی که در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند استفاده می کنند .

انواع مختلف لوله های جدار چاه

همان طور که درابتدا اشاره نمودیم برای ساخت لوله های جدار چاه از متریال فولاد و یا پی وی سی استفاده می شود که هر کدام از این جنس ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند .

لوله های جدار چاه فلزی :

برای ساخت این نوع از لوله های گالوانیزه استفاده می شود بنابراین مقاوت بالایی در برابر زنگ زدگی داشته و به دلیل مقاومت کششی مطلوب فرآیند ساخت آن راحت تر استاین نوع در برابر ضربه و فشارهای ناگهانی مقاوم هستند این نوع در سایزهای مختلف 6 , 8 , 10 , 12 و 14 ( اینچ ) و در ضخامت های 6 یا 8 میلیمتر ساخته می شوند .

لوله های جدار چاه غیر فلزی :

این نوع لوله های جدار چاه از متریال پی وی سی ساخته می شوند و از ویژگی های ان می توان به وزن کمتر نسبت به نوع فلزی , نارسانا بودن , مقاومت بالا در برابر خوردگی مقرون به صرفه بودن , طول عمر طولانی و قابلیت استفاده تا نهایتا 500 متر اشاره نمود .

قیمت لوله های جدار چاه چقدر است ؟

لوله های جدار چاه از متریال فولاد و یا پی وی سی در سایزها و ضخامت های گوناگون با برندهای مختلف تهیه می شوند بنابراین در تعیین قیمت این لوله ها عوامل مختلفی دخیل است که اصلی ترین آن به خصوص در لوله های فلزی ضخامت این محصول است هر چه ضخامت ان بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر است بنابراین قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند .قیمت لوله های فولادی بدون درز بالاتر از لوله های فولادی درزدار است بنابراین انتخاب این نوع برای جدار چاه مقرون به صرفه نیست

قیمت لوله جدار 12 اینچ کالوپ چقدر است ؟

این نوع لوله از نوع درزدار بوده و ضخامت آن 6 تا 36 است و از ورق آهن ساخته می شود این نوع مورد استفاده در سیستم آبرسانی بوده و قیمت آن مانند دیگر مقاطع فولاد به عوامل مختلفی از جمله سایز , وزن و… بستگی دارد .

خرید پروفیل استیل 316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *