تکنولوژی

لوله اسپیرال چیست ؟

لوله اسپیرال

لوله اسپیرال چیست ؟

لوله قطعه ای تیوب مانند یا سیلندر توخالی بوده که به طور معمول دارای مقطعی گرد می باشد از این سازه برای انتقال و جا به جایی موادی اعم از مایعات , گاز ها و….  از جایی به جای دیگر استفاده می شود لوله ها از متریال های مختلفی مانند آلیاژ , فلز , پلاستیک و.. ساخته شده اند که متناسب با نوع پروژه نوع و جنس لوله مشخص می شود ؛ در این بین لوله های فولادی به دلیل کیفیت بهتر بیشتر مورد مصرف هستند روش های تولید این لوله ها مختلف بوده و از جمله آنها می توان به روش اسپیرال اشاره کرد لوله اسپیرال نسبت به لوله درزجوش کیفیت بیشتری دارد . استیل آرام تامین کننده لوله های استیل 304 و 316 با برندهای مطرح  و قیمت دست اول مقاطع استیل در خدمت شماست  . برای مشاوره و صبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • لوله اسپیرال چیست ؟
  • مشخصات لوله های اسپیرال
  • نحوه تولید لوله های اسپیرال
  • مهم ترین ویژگی های لوله های اسپیرال
  • معایب لوله های اسپیرال
  • رایجترین کاربرد لوله های اسپیرال
  • قیمت لوله های اسپیرال چقدر است ؟
لوله اسپیرال

قیمت لوله استیل 316 و 304 

لوله اسپیرال چیست ؟

لوله اسپیرال در ابعاد 8 تا 120 اینچ تولید می شود ؛ این نوع لوله های فولادی نورد گرم و مارپیچی بوده که در حین اسپیرال نوار فولادی طوری نورد می شود که جهت آن با جهت مرکز لوله در یک زاویه باشد برای مقاومت بیشتر در برابر فشار وارده به دیواره لوله نوع جوش بسیار حائز اهمیت است بنابراین در تولید این سازه جوش دیواره بسیار مهم است ؛روی سطح بیرونی این لوله یک درزجوش خورده دارد که موجب شده نسبت به لوله های جوشی 5/2 برابر مقاوم باشند لوله های اسپیرل به دلیل ویژگی های بارز خود در صنایع نفت و گاز کاربرد دارند .

مشخصات لوله های اسپیرال

لوله اسپیرال تولید شده از نورد گرم و به شکل مارپیچ در جنس های گالوانیزه یا آلومینیوم بوده و در صورتی که این لوله ها از ورق فولاد تولید نشوند از متریال فایبرگلاس یا پلاستیک منعطف و یا پلاستیک منعطف تولید می شوند همچنین ممکن است که این محصول به صورت سفارشی از متریال فولاد , آلومینیوم , مس , برنج و یا استنلس استیل با روکش وینل تولید گردد , رایج ترین طول این لوله ها در کشور ما ایران 6 الی 12 متر است در کل سایز بندی این محصول به گونه ای بوده که در سایزهای 5 تا 120 اینچ موجود باشد ؛ برای لوله های مورد اسفاده در صنعت نفت و گاز استاندارد API-51 , یا IPS-MPI190 و یا PLD  III به کار برده می شود همچنین استاندارد AWWA-c200 برای لوله های آب می باشد . سطح درونی و بیرونی این لوله ها با مواد ضد خوردگی پوشش داده می شود .

نحوه تولید لوله های اسپیرال

اسپیرال تک مرحله ای :

این روش شامل آمده سازی ورق , شکل دهی و جوشکاری زیر پودری داخل و خارج آن است در این روش هر دقیقه یک تا سه متر لوله اسپیرال تولید می شود اما در این روش روند ساخت لوله کند است .

قیمت روز پروفیل 304 استیل 

اسپیرال دو مرحله ای :

این روش شامل آماده سازی اولیه ورق , شکل دهی , جوش با GMAW و جوشکاری زیر پودری داخل و خارج است در این روش در هر دقیقه 12 متر لوله اسپیرال تولید می شود بنابراین نسبت به روش قبلی سرعت بالاتری دارد

مهم ترین ویژگی های لوله های اسپیرال

در مقایسه با لوله های درزجوش لوله اسپیرال دارای ویژگی های بهتری است از جمله آنها می توان استحکام و مقاومت بیشتر به ویژه در برابر ترک خوردگی , متنوع بودن ابعاد طولی , افت فشار کم , راندمان بالا , سهولت در نصب و راه اندازی ,  شکل پذیری مطلوب , تصفیه راحت تر و نشت هوای کمتر , اندازه گیری راحت تر جریان هوا همچنین این لوله ها از جنس های مختلف تولید شده که باعث شده کاربردهای متنوعی نیز داشته باشد ؛ این لوله ها را می توان تا قطر 120 اینچ تولید نمود و اینکه این لوله ها از لحاظ مالی نسبت به دیگر لوله ها مقرون به صرفه تر است .

معایب لوله های اسپیرال

از جمله معایب لوله های اسپیرال به مرحله ساخت مرتبط است در برخی شرایط ممکن است سطح مقطع این لوله ها در حین ساخت به جای دایره به شکل بیضی باشد همچنین در مقایسه با دیگر لوله ها امکان رخ دادن چروکیدگی بیشتر است .

رایجترین کاربرد لوله های اسپیرال

  • صنعت نفت و گاز
  • انتقال آب به شهرهای مختلف
  • استفاده در سیستم گرمایشی ساختمان اعم از بیمارستان ها , ساختمان های اداری , انبارها و…
  • سیستم تهویه مطبوع یا HVAC در ساختمان های بزرگ

قیمت لوله های اسپیرال چقدر است ؟

بر تعیین قیمت لوله های اسپیرال عوامل مختلفی تأثیر گذار می باشند که از جمله آنها می توان به کیفیت ورق های فولادی و نوع جوش لوله های اشاره کرد همچنین اگر برای ساخت این سازه ورق های فولادی وارداتی استفاده شود قیمت نیز با افزایش رو به رو خواهد شد .

خرید میلگرد استیل 316 چین 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *