تکنولوژی

فلنج لپ جوینت استیل

فلنج لب جوینت
فلنج لب جوینت

فلج لپ جوینت چیست ؟

انواع فلنج ها یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف بوده که به دلیل جداسازی راحت این اتصالات یکی از پر استفاده ترین ها بوده ودر بازار محبوبیت بالایی دارند برای استفاده درست از این سازه در تأسیسات باید با انواع آنها آشنا شد , فلنج ها به شکل قطعه ای دیسکی شکل بوده که به صورت جفت به کمک پیچ و مهره دو قطعه را به یکدیگر متصل می سازند و به آسانی باز و بسته می شوند این قطعات برای فشارهای کم و زیاد مناسب بوده و در آنها آب بندی میان دو فلنج توسط آببند که در بین آنها قرار داده می شود صورت میگیرد از جمله این سازه فلنج لپ جوینت است که در ادامه بیشتر به معرفی آن می پردازیم . استیل آرام تولید کننده و تامین کننده انواع فلنج های استیل با فروش تخصصی فلنج استنلس استیل در خدمت شماست .  جهت کسب اطلاعات بیشتربا ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • فلنج لپ جوینت چیست ؟
  • فلنج های لپ جوینت چه ویژگی هایی دارند ؟
  • مزایای استفاده از فلنج های لپ جوینت
  • فلنج های لپ جوینت چه کاربردی دارند ؟
  • روش اتصال مفاصل فلنج های لپ جوینت
  • کلاس های مختلف فلنج ها

انواع فلنج استنلس استیل

فلنج لپ جوینت چیست ؟

فلنج لپ جوینت از جمله انواع فلنج های مورد استفاده در صنعت لوله کشی و تأسیسات بوده که ویژگی های خاص خود را داراست ؛ این سازه یکی از قسمت های مهم در لوله کشی صنعتی بوده که مهم ترین وظیفه آن اتصال لوله ها به شیرآلات و دیگر اجزای سیستم تأسیساتی می باشد ؛ این سازه مانند یک فلنج اسلیپون معمولی بوده که جای واشر ندارد لبه سمت داخلی آن پخ دارد که برای قرار گرفتن نگهدارنده کف رینگ استفاده می شود .

فلنج های لپ جوینت چه ویژگی هایی دارند ؟

  • همراه با فلنج ته کوب استفاده می شوند .
  • در ساخت آنها از کربن استیل استفاده شده است .
  • نسبت به فلنج های گرداندار مقاومت کمتری داشته و مورد استفاده در فشارهای کم هستند .
  • بر روی لوله قابلیت حرکت و چرخیدن فلنج وجود دارد .
  • تولید آنها مطابق با استاندارد ASME B16.5
  • جای واشر ندارند .
  • مقرون به صرفه هستند .
  • در تماس مستقیم با سیال نیستند .
تولید فلنج جوشی ایرانی استیل

مزایای استفاده از فلنج های لپ جوینت

از مهم ترین مزایای استفاده از فلنج  لپ جوینت می توان به برخورداری از آزادی عمل در چرخش دور لوله , تماس نداشتن با سیال درون خط لوله , دسترسی آسان و سهولت در تمیز کاری , امکان بازرسی و یا تعمیر , قابل استفاده در سیستم های دارای خوردگی و نسبت به فلنج های لغزنده بهتر هستند .

(باید گفت که هزینه این اتصال نسبت به جوشکاری بیشتر است اما با توجه به مزایای آن کاربرد زیادی دارد .)

فلنچ های لپ جوینت چه کاربردی دارند ؟

به دلیل اینکه ابن نوع فلنج دارای جای واشر ( گسکت ) نیست آببندی ضعیفی دارند , فلنج لپ جوینت در اکثر صنایع مرتبط با لوله کشی کاربرد دارند ؛ از جمله کاربردهای آنها می توان به اتصال لوله ها به تجهیزات مختلف ,اتصال به تجهیزات ابزار دقیق , ایجاد تغییر در متریال لوله ها ,   استفاده در صنعت صنعت شیمیایی , استفاده در صنایع پتروشیمی , اتصالات مرتبط با شیرها و تجهیزاتی که در مسیر لوله کشی نیازمند تعمیر هستند اشاره نمود .

روش اتصال مفاصل فلنج های لپ جوینت

مفاصل این فلنج ها توسط اتصال دو فلنج و به کمک یک واشر بین آنها صورت میگیرد در واقع می توان گفت این روش نوعی مهر و موم میان دو ابزار ایجاد می کند .

کلاس های مختلف فلنج ها

رده بندی فشار مطابق استاندارد ANSIB 16.34  :

بر اساس این استاندارد فلنج های فولادی به کلاس های 150 , 300 , 400 , 600 , 900 , 1500 و 2500 تقسیم شده که این عدد ماکزیمم فشار است که بر حسب PSI بوده که این سازه در نهایتا دمای مجاز می توانند تحمل کنند و فشار کارکرد حدود 2.4 برابر اعداد فوق است .

رده بندی مطابق استاندارد ISO :

در این استاندارد فشار تحمل فلنج های فولادی و آلیاژ های آن با PN نشان داده شده است ( این نشا دهنده فشار اسمی بر حسب BAR است . )

رده بندی فشار بر اساس استاندارد API :

این نوع دارای تحمل فشاربیشتری بوده و به کلاس های 2000 , 3000 , 5000 , 10000 و 15000 رده بندی می شود .

فروش فلنج استیل گلودار ضد زنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *