فلزات

فلنج روکار چیست ؟

فلنج روکار چیست ؟

فلنج روکار چیست ؟

فلنج ها از مهمترین اتصالات در صنایع مختلف بوده و با توجه به کاربرد و ویژگی ها انواع مختلفی دارند , از جمله این محصولات می توان فلنج روکار اشاره نمود که ارتباط و اتصال بین قطعات را در سیستم های لوله کشی , تجهیزات نفت و گاز و… فراهم می کند .  پترو فولاد استیل آرام با ساخت و تامین انواع فلنج استیل  در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • فلنج روکار چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • مزایا و معایب استفاده از فلنج های روکار
  • معرفی انواع فلنج های روکار
  • نحوه نصب فلنج های روکار
فلنج روکار چیست ؟

فلنج روکار چیست و چه کاربردی دارد ؟

فلنج روکار ( Slip On Flange ) یکی از پر استفاده ترین فلنج ها بوده که به عنوان نقطه اتصال  بین دو لوله یا لوله و تجهیزات دیگر مانند شیر و پمپ  استفاده شده و باعث ایجاد اتصالات محکم و بدون نشتی می شود ,جوش داخلی  این نوع فلنج نسبت به دیگر فلنج ها بیشتر بوده و نیز نصب آسانی دارد همچنین مقاومت آن در برابر فشار داخلی دو سوم و در برابر بار خستگی یک سوم فلنج گردان است , آن را می توان در هر فشاری نصب کرد اما بیشتر مورد استفاده در فشارهای 150 و 300 است , جنس آن نیز با توجه به نوع و کاربردش می تواند از فولاد کربنی , استنلس استیل , پلی اتیلن , چدن یا آلیاژهای مختلف می باشد .

مزایا و معایب استفاده از فلنج های روکار

  • اتصال ساده و عدم نیاز به جوشکاری
  • باز و بسته کردن آسان و سهولت در تعمیر
  • ایجاد اتصال محکم و بدون نشتی
  • استحکام بالا و مقاومت در برابر فشار و حرارت
  • هزینه بالای نصب
  • اشغال ففضای بیشتر به دلیل وجود پیچ و مهره ها
نبشی استیل 304 سایز 40 میلیمتر

معرفی انواع فلنج های روکار

فلنج های روکار لب مربع :

فلنج روکار لب مربع مورد استفاده برای اتصال لوله های فولادی است این نوع دارای چهار ضلع مسطح بوده و به دلیل استحکام بالا از در برابر فشار نیز مقاومت بیشتری دارند .

فلنج های روکار لب میله ای :

فلنج های روکار لب میله ای دارای یک میله مرکزی بوده و به دلیل ساختار محکم مناسب آن دسته از اتصالاتی است که نیاز به استحکام بالا دارند .

فلنج های لب پیچی :

این نوع دارای لبه پیچی بوده و برای اتصال لوله به هم استفاده می شود و مناسب اتصالی است که در معرض ارتعاش قرار دارند .

فلنج های روکار لب دیسکی :

شکل دیسکی این فلنج های روکار باعث شده تا از آنها برای اتصال لوله ها به تجهیزات مختلف اعم از پمپ وها و کمپرسورها استفاده شود .

نحوه نصب فلنج های روکار

برای نصب فلنج روکار پس از برش لوله آنها را در فلنج قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که لوله ها به نحوه صحیح در لوله قرار گرفته اند  برای آببندی بین فلنج ها باید واشر ( گسکت )  بین آنها قرار داد مهره ها نیز باید با ابزار مناسب  و به درستی فشرده شوند تا پس از بستن آن در سیستم لوله کشی نشتی ایجاد نشود .

انواع اتصالات دنده ای استیل 304

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *