تکنولوژی

طرز استفاده از میکرومتر چگونه است ؟

طرز استفاده از میکرومتر

طرز استفاده از میکرومتر (صرفا جهت مطالعه)

در دنیا برای اندازه گیری ابزارهای مختلفی وجود دارند , حتی واحدهای اندازه گیری نیر متفاوت بوده و می توان به اینچ , میلی متر , سانتی متر و… اشاره کرد ؛ هر کدام از این ابزارها وایف خاص خود را دارند اما گاهی اندازه گیری به قدری تخصصی بوده که نیازمند استفاده از ابزار خاص است ؛ میکرومتر که با عنوان ریز سنج نیز شناخته می شود برای اندازه گیری طول با دقت زیاد می باشد , این تجهیز برای اندازه گیری قطعاتی که باید دقیق تراشیده شوند مورد استفاده قرار میگیرد ؛ دقت آن بیشتر از کولیس هاست در ادامه به طرز استفاده از میکرومتر اشاره می کنیم . استیل آرام تامین کننده لوله ، میلگرد ، پروفیل ، نبشی و تسمه استیل 304 و 316 در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید  ویا همراه ما باشید با :

  • میکرومتر چیست ؟
  • انواع میکرومتر و اجزای آن
  • طرز استفاده از میکرومتر
  • نحوه خواندن میکرومتر
  • دقت میکرومتر چقدر است ؟
طرز استفاده از میکرومتر

لیست قیمت میلگرد  304

 

میکرومتر چیست ؟

میکرومتر با نام پیش میکرون بر پایه کاربرد اداره بین المللی اوزان و مقیاس ها یکی از واحدهای طول متریک می باشد یک میکرومتر معادل 1000 نانومتر است , این وسیله ای برای اندازه گیری داخلی و خارجی , ارتفاع , ضخامت ورق , قطر سیم ها , قطر پیچ ها , قطر تیغه فرزها , مته ها و…. با دقت بسیار زیاد بوده به طوری که به راحتی می تواند میکرومتر هایی با دقت 0.01 تا 0.001 میلیمتر را تهیه نماید این نوع بر اساس نوع خواندن به دو دسته ساده و دیجیتال دسته بندی شده که نوع دیجیتال اندازه به دست آمده روی صفحه نشان داده می شود و طرز استفاده از میکرومتر نوع دستی و به دست آوردن مقدار نهایی نیازمند روشی خاص است .

انواع میکرومترو اجزای آن

  • میکرومترهای داخلی
  • میکرومترهای عمق سنج
  • میکرومترهای بشقابی
  • میکرومتر با فک جناقی
  • میکرومتر پیچ
  • میکرومتر عقربه ای
  • میکرومتر دیجیتال
  • میکرومتر ورق و….

اجزای اصلی میکرومتر ها شامل فک ثابت , فک متحرک , بدنه یا کمان , استوان مدرج , استوانه متحرک یا هد , جغجغه یا هرزگرد و قفل کن اندازه میکرومتر است .

خرید پروفیل 316 چین

طرز استفاده از میکرومتر

طرز استفاده از میکرومتر بدین شکل است که در ابتدا ورنیه را چرخانده تا فک ها به طور کامل بر یکدیگر منطبق شوند حال باید میکرومتر صفر باشد هر چند که این کار برای ریزسنج هایی با محدوده اندازه گیری 0-25 میلیمتر صورت میگیرد ؛ در ادامه با چرخاندن ورنیه به شکل چپ گرد فک متحرک را به عقب برده تا قطعه مورد نظر که می خواهید آن را اندازه بگیرید میان دو فک قرار گیرد حال با پیچ جغجغه ای ورنیه را چرخانده و به شکل راست گرد کنید پس از اینکه جغجغه هرزگرد شده و صدای ان را شنیدید از چرخاندن دست بکشید ؛ مطمئن شوید که قطعه بین دو فک به درستی قرار گرفته و حال اگر می خواهید قطعه را از  بین فک بردارید با اهرم قفل کن فک متحرک را در جای خود ثابت کنید تا پس از اینکه قطعه را برداشتید اندازه تغییر نکند حال به سراغ خواندن اندازه به دست آمده بروید .

نحوه خواندن میکرومتر

طرز استفاده از میکرومتر را بیان کردیم اما نحوه خواندن میکرومتر چگونه است ؟ خط کشی روی استوانه ثابت میکرومتر خطی افقی دارد که هم از زیر و هم از روی خط تقسیم بندی شکل گرفته فاصله میان خطوط تقسیم بندی بالای خط افقی یک میلیمتر و در پایین خط افقی نیم میلیمتر می باشد ؛ استوانه دیگری هم روی این استوانه ثابت حرکت می کند که ان هم تقسیم بندی شده دقت میکرومتر 0/01  می باشد روی ورنیه هم از صفر تا پنجاه تقسیم بندی صورت گرفته است دقت کنید پس از این قطعه را اندازه گیری کردید برای خواندن اندازه باید به آخرین خطی که از استوانه ثابت از زیر ورنیه مشخص است توجه نمود که اندزه اصلی به دست می آید برای محاسبه اعشار باید توجه نمود که کدام خط روی ورنیه رو به روی خطی می باشد که از استوانه ثابت مشخص است .

دقت میکرومتر چقدر است ؟

میکرومترها بر مبنای مقدار گام پیچ و مهره آنها درجه بندی شده اند بنابراین مبنای دقت آنها مقدار گام پیچ و مهره انهاست مقدار گام در میکرومترهای میلیمتری عموما 5/ و یک میلیمتر است و نیز در میکرومترهای اینچی 025/0=40/1 اینچ می باشد .

قیمت لوله 316 چند است  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *