فلزات

شیر کروی استیل

شیر کروی استیل

[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5418″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_shadow” parallax_scroll=”no” woodmart_inline=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

شیر کروی استیل

ولو یک شیر مکانیکی بوده که در سیستم های لوله کشی برای شروع , متوقف کردن , مخلوط نمودن , کنترل یا تنظیم جریان یا فشار سیال با اصلاح عبور از لوله مورد استفاده قرار می گیرد ولو ها بخش مهمی از هر سیستم لوله کشی بوده که مایعات , بخارات , گاز ها , دوغاب ها و… را منتقل می کند ولو های صنعتی انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می توان به شیر کروی استیل یا Globe Valve اشاره کرد در این نوع ولو یک دیسک به شکل مخروطی ناقص یا نیم کره طراحی شده که جریان سیال را کنترل می کند . استیل آرام تامین کننده لوله  ، پروفیل ، میلگرد و… سایر مقاطع استیل با برندهای مطرح استنلس استیل در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • شیر کروی استیل و کاربرد آن
  • مزایا و معایب استفاده از شیرهای کروی استیل
  • کاربرد شیرهای کروی استیل
  • انواع شیرهای کروی استیل
  • اجزای شیرهای کروی استیل
  • برند شیرهای کروی

قیمت روز پروفیل استیل 304

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

شیر کروی استیل و کاربرد آن

شیر کروی استیل که با عنوان شیر بشقابی یا Globe Valve شناخته می شود از انواع ولوهای صنعتی بوده که در ان یک دیسک به شکل مخروطی ناقص یا نیم کره ساخته شده و جریان سیال را کنترل می کند .

کاربرد گلوب ولو :

برای تنظیم جریان در خطوط لوله و اتصالات از گلوب ولو استفاده می شود ؛ این ولو ها متشکل از یک دیسک متحرک و یک سیت رینگ ساکن درون یک بدنه کروی شکل هستند ؛ در داخل بدنه یک پلاک متحرک با نام دیسک قرار دارد که برای باز و بسته کردن شیر باید ان را چرخاند ؛ این شیر باید هم جهت با فشار در خطوط لوله بسته شود ؛ نصب این ولوها باید به درستی در خطوط لوله صورت گیرد , جهت جریان داخل بدنه این شیرها با پیکان مشخص شده و از بالا به پایین می باشد .

مزایا و معایب استفاده از شیرهای کروی استیل

آنچه موجب محبوبیت و کاربرد زیاد شیر کروی استیل نسبت به دیگر ولو ها شده است مزایا و ویژگی های متعدد این شیر صنعتی می باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت بالا در نگهداری جریان سیال , عملکرد مناسب در قطع و وصل جریان سیال , سرعت بالا در قطع و وصل در مقایسه با گیت ولو , تنظیم آسان سیت , عملکرد سریع تر نسبت به شیرهای دروازه ای , تعمیر راحت و نیز اینکه با اکچویتر خودکار عمل می کنند .

معایب استفاده از گلوب ولو چیست ؟

شیر های کروی مانند دیگر شیر های صنعتی خالی از عیب نیستند ؛ از معایب این شیرها می توان به افت فشار بالا , سنگین تر بودن نسبت به دیگر شیرها و نیز در فشارهای بالا در خطوط لوله ضربات سیال می تواند بخش ای اصلی تریم را تخریب نماید .

لیست قیمت پروفیل استیل 316

کاربرد شیرهای کروی استیل

شیرهای کروی استیل به دلیل ویژگی های خود از ولو های پر کاربرد در صنعت محسوب می شوند ؛ استفاده در سیستم های خنک کننده نیاز به جریان , سیستم سوخت نفت , مواد خوراکی , شیمیایی , استخراج هوا , سیستم های تخلیه , دریچه و خروجی بویلر , دریچه های بخار , دریچه های توربین و تخلیه همچنین در کاربردهای تخلیه از بالا و نقطه پایین که ایمنی و نشتی سیال حائز اهمیت می باشد از این ولو استفاده می شود .

انواع شیرهای کروی استیل

شیرهای کروی استیل بر اساس بدنه به سه نوع Z شکل , Y شکل و شیرهای زاویه ای یا Angle تقسیم می شوند .

شیرهای  Zشکل کروی :

از پر استفاده ترین نوع شیر کروی استیل مدل Z شکل این محصول است در این ولو یک دیافراگم یا جداره Z شکل روی بدنه قرار گرفته و به دلیل اینکه نشیمن به شکل افقی قرار گرفته است میله و دیسک با زاویه عمودی نسبت به محور لوله حرکت می کند در این مدل فضای سرپوش شیر کاملا بزرگ در نظر گرفته شده و موجب نصب و تعمیر آسان آن شده است .

شیرهای Y شکل :

در این مدل استم و نشیمنگاه با زاویه 5 درجه در مسیر خط لوله قرار گرفته و مناسب ترین مدل شیرهای بشقابی محسوب می شوند .

انجل ولو :

انجل ولو ها جهت جریان را بدون نیاز به زانویی و جوشکاری اضافه به میزان 90 درجه در خطوط لوله تغییر داده و نیز توانایی بالایی در برابر ضربه های سیالات دارند .

انواع کلاس شیرهای کروی شامل گلوب ولو 150 , 300 , 600 , 900 , 1500 و 2500 می باشد .

اجزای شیرهای کروی استیل

اجزای شیرهای کروی استیل شامل بدنه , بونت , دیسک , مهره دیسک , رینگ نشیمنگاه بدنه , استم , نشیمنگاه عقب , فالوئر گلوند , مهره یوغ , هندویل , مهره هندویل , استاد بولت , مهره ها , گسکت بونت و پکینگ می باشد .

برند شیرهای کروی

  • HITACHI
  • NEWAY
  • PERSTA و…
خرید میلگرد استیل 316

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *