فلزات

راهنمای خرید نبشی

راهنمای خرید نبشی

راهنمای خرید نبشی

نبشی از مهم ترین مصالح ساختمانی بوده که به شکا تنها یا مرکب در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود ؛ نبشی ها با دو مشخصه اندازه بال ها و ضخامت شناخته می شوند و از لحاظ تولید به دو نوع نبشی پرسی و نبشی قابریک تقسیم می شوند و از لحاظ ظاهری نیز به دو نوع بال مساوی و بال نا مساوی دسته بندی می شود ؛ در هنگام خرید این محصول باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا محصول انتخاب شده نیاز ما را برآورد نماید  همراه ما باشید با راهنمای خرید نبشی . استیل آرام تامین کننده نبشی های استیل شما را  با نکات مهمی  در خرید نبشی همراه میکند . با ما همراه باشید

راهنمای خرید نبشی

لیست قیمت نبشی استیل

7 مورد از مهم ترین نکات و راهنمای خرید نبشی

توجه به گرید و متریال به کاررفته در تولید نبشی :

از جمله راهنمای خرید نبشی توجه به جنس این محصول است برای خرید ابتدا باید جنس مورد را مشخص نمود برای تولید این سازه از آهن آلات مختلفی استفاده می شود که باید نوع متریال با کاربرد ما مطابقت داشته باشد به عنوان مثال از نبشی st52 با ضخامت بالا برای ساخت قفسه های آهنی نازک استفاده نمی شود و نیز نمی توان از نوع پرسی این محصول در جایی که نبشی به عنوان ساپورت یک لوله سنگین وزن استفاده نمود برای کارهای ساختمانی معمولی می توان از نوع st37, st33 یا st44 استفاده نمود .

نوع نبشی را در نظر بگیریم :

در ابتدا گفتیم که این محصول از لحاظ تولید در دو نوع پرسی و فابریک ساخته می شوند ؛ نوع فابریک به شکل کامل تیز عمود بر هم است اما نوع پرسی با انحنای بیشتری نسبت به هم زاویه 90 درجه دارد همچنین ضخامت بال نوع پرسی در تمام طول بال یکسان بوده اما ضخامت نوع فابریک به آرامی به سمت انحنای بال کاسته می شود در حالت کلی کیفیت نوع فابریک از نوع پرسی بالاتر است .

لیست قیمت میلگرد استیل 316

توجه به کیفیت و مدت عمر نبشی :

درست است که نبشی ها مستحکم هستند اما ممکن است به مرور زمان دچار زنگ زدگی شده یا شکسته شوند , جایگزین کردن این سازه دشوار است  بنابراین خرید آنهایی که بشترین دوام را در محیط کار شما دارند بسیار مهم است .

در نظر گرفتن طول شاخه نبشی :

یکی مهم ترین راهنمای خرید نبشی توجه به طول شاخه آن است این سازه بر اساس طول شاخه به سه دسته نبشی لقمه , شاخه 6 متری و شاخه 12 متری نبشی تقسیم می شود .

نبشی لقمه :

در مواردی استفاده از نبشی از قبل به شکل اندازه های مشخصی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال اندازه های 20 یا 30 سانتی متری که با توجه به سایز نبشی ها می تواند متغیر باشد این حالت به عنوان نبشی لقمه شناخته شده و اغلب مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است .

شاخه 6 متری نبشی :

در سایزهای پایین تر این سازه به عنوان مثال نبشی 5 یا 6 که دارای بال هایی با اندازه 50 یا 60 میلیمتر هستند عموما در شاخه های 6 متری عرضه می شود .

شاخه 12 متری :

وقتی سایز نبشی افزایش می یابد شاخه های نبشی نیز در اندازه های 12 متری تولید می شونداین نوع بیشتر در صنعت کاربرد دارند .

اندازه نبشی فراموش نشود :

سایز نبشی به مفهوم اندازه بال نبشی می باشد , برای مثال می توان گفت نبشی 5 منظوره , نبشی با بال اندازه 50 میلیمتر است ممکن است برای مشخص کردن ابعاد این سازه از عبارتی به صورت L50*5 استفاده می شود حرف اول نشان دهنده نبشی بودن این محصول بوده و ادامه آن به صورت ضرب اندازه بال و ضخامت این سازه را نشان می دهد.

سبک یا سنگین بودن نبشی :

نبشی سبک یعنی ضخامت آن کمتر از ضخامت نرمال است به عنوان مثال ضخامت نرمال نبشی 4 برابر 4 میلیمتر است اما اگر ضخامت نبشی 4 کمتر از 4 باشد  به آن نبشی سبک گفته می شود و نیز اگر ضخامت نرمال آن بیشتر از حد نرمال باشد نبشی سنگین نام دارد .

توجه به برند تولید کننده :

تولید کننده های مختلفی این محصول را با کیفیت , اندازه و ضخامت های متفاوت تولید می کنند که در انتخاب محصول مناسب تأثیر گذار است از جمله کارخانه های تولید کننده این محصول فولاد اصفهان , فولاد کوهپایه , ظهوریان , آریان فولاد و شکفته است .

خرید پروفیل استیل 316

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *