فلزات

جنس شیرهای صنعتی چیست ؟

جنس شیرهای صنعتی

جنس و متریال شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی بر اساس مکانیزم , سایز, مدل و نوع کاربرد انواع مختلفی دارند همچنین از لحاظ قیمت نیز قیمت یکسانی ندارند ؛ شیرآلات صنعتی با توجه به مواد سیالی که از لوله عبور می کند و دائم با ولو در تماس است باید از متریال با کیفیت تهیه شود ؛ این ولوها می توانند از جنس برنز , آهن , فولاد , فولاد زنگ نزن و یا پلاستیک باشد بدنه آنها نیز ممکن است با یک نوع آلیاژ ساخته شود و تریم شیر با آلیاژی متفاوت با بدنه اصلی ساخته شود در رابطه با جنس و متریال شیرآلات صنعتی باید گفت که هر کدام از متریال ها محدودیت های فشاری و دمای خاص خود را دارا بوده و اگر دما و فشاری بیشتر از مقدار مجاز به کاربرده شود شیر به درستی کار نکرده و موجب آسیب دیدن شیر می شود. استیل آرام تامین کننده شیرهای صنعتی و اتصالات استیل با انواع اتصالات صنایع غذایی و شیرهای پروانه ای و…. در خدمت شماست . برای مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با ادامه مطلب

جنس شیرهای صنعتی

فروش انواع اتصالات استیل جوشی و دنده ای

بهترین جنس و متریال شیرآلات صنعتی

شیرآلات صنعتی چدنی :

از جمله جنس و متریال شیرآلات صنعتی می توان به چدن اشاره نمود ؛ شیرآلات چدنی به دلیل دارا بودن ساختاری از آلیاژهی چدن , برخوردار از 95 درصد آهن , کربن و سیلسیم است این نوع ولوها در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاوم بوده, مقرون به صرفه بوده و به دلیل اینکه نصب آنها فلنجی است نصب آسانی دارند همچنین در برابر ضربه , اکسید شدن و شرایط سخت مکانیکی مقاوم هستند که این امر موجب کاربرد بالای آنها در تأسیسات انتقال آب و بخار آن شده است .انواع شیرآلات چدنی شامل شیر دروازه ای , شیرفشار , شکن , شیر پروانه ای و.. می باشد . مرسوم ترین ابعاد این شیرآلات 1.5 تا 16 اینچ است .

شیرآلات صنعتی فولادی :

در تولید شیرآلات فولادی از متریال قابل سخت کاری استفاده می شود این عامل موجب می شود شیرآلات کربن استیل نسبت به خوردگی , شکست در دما یا فشارهای کاری بالا مقاوم باشند ؛ متریال تشکیل دهنده شیرهای فولادی کربن استیل بوده که از ویژگی های آن می توان به استحکام کششی بالا , سختی بالا , مقاوم به خوردگی و استفاده راحت اشاره نمود از انواع شیرآلات فولادی صنعتی می توان به بال ولو , شیرآلات چاقویی , شیرآلات کروی , شیرآلات سوزنی و پینچ ولو اشاره نمود .

لیست قیمت پروفیل استیل

شیرآلات صنعتی برنز :

جنس و متریال شیرآلات صنعتی با توجه به کاربرد آن می تواند مختلف باشد ؛ از جمله این شیرها می توان به شیرآلات صنعتی برنز اشاره نمود ؛ برنز از آلیاژهای اصلی آهن بوده که با استفاده از مس و قلع شکل پذیری و استحکام خوبی به دست می آورد این متیرال برای شیرآلات صنعتی برنزی بسیار مناسب است شیرهای برنزی در برابر خراش , شکستگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است این نوع می توانند دمای 752 درجه فارنهایت و نیز بیش از 1000 باز فشار را تحمل نماینداز جمله آنها می توان به شیر فلکه , شیر اطمینان و… اشاره کرد .

شیرآلات صنعتی استنلس استیل :

شیرآلات استنلس استیل در پایپینگ خطوط لوله دارای متریالی بسیار پر کار آمد برای انتقال گازها , بخارات و سیالاتی مانند آب و دیگر مواد شیمیایی است به علاوه شیرآلات صنعتی استنلس استیل صنعتی توانایی تحمل فشار و دمای بالا را داشته و در مواجه با مواد شیمیایی مختلف آسیب نمی بینند هر چند که قیمت بالاتری نسبت به دیگر شیرآلات دارد اما توانایی آن در برابر دما و فشار بالا , عدم نشتی و طول عمر طولانی به خصوص در تماس با مواد شیمیایی قیمت گران ان را توجیه می کند از این نوع ولوها در صنایع دارویی , غذایی , شیمیایی , نفت و گاز , پتروشیمی و نیروگاه ها برای تنظیم , تعدیل , جهت دهی و کنترل جریان گاز , بخار وسیالاتی اعم از آب , نفت , اسید و میعانات استفاده می شود .

تولید و تامین انواع فلنج استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *