فلزات

اسپایدر استیل چیست ؟

اسپایدر استیل

اسپایدر استیل چیست ؟

نمای  اسپایدر استیل و شیشه از زیباترین نماهای ساختمانی محسوب می شود , در اجرای اسپایدر شیشه ای , شیشه را به صورت شبکه ای به کمک اتصالات استیل به سازه متصل می کنند این سازه می تواند نمایی خاص و جذاب به ساختمان های اداری و تجاری  , مراکز خرید و هتل ها , ساختمان های آموزشی و فرهنگی , سالن ها و تالارهای فرهنگی , ساختمان های عمومی و ورزشی و ساختمان های مسکونی مدرن  دهد . پترو فولاد استیل آرام تامین کننده اتصالات استیل جوشی ، رزوه ای و ساکد ولد در خدمت شماست . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • اسپایدر استیل + مزایا و معایب استفاده از آن
  • انواع نمای اسپایدر استنلس استیل
  • آشنایی با پر استفاده ترین یراق آلات اسپایدر
  • نحوه اتصال نمای اسپایدر
  • عوامل مؤثر در قیمت اسپایدر استنلس استیل
اسپایدر استیل

اسپایدر استیل + مزایای و معایب استفاده از آن

اسپایدر استیل یکی از زیباترین نماهای ساختمانی است که در اجرای آن شیشه به صورت شبکه ای , بدون قاب و به کمک اسکلت های فلزی نصب می شود , این نمای شیشه ای امکان دید گسترده ای را فراهم می کند , با استفاده از این نمای شیشه ای می توان پیچیده ترین طرح های معماری را در هر ابعاد و هر انحنایی اجرا کرد.

مزایا و معایب استفاده از نمای شیشه ای اسپایدر شامل :

  • نمایی بسیار زیبا و منحصر به فرد به ساختمان می دهد .
  • مقاومت بالایی دارد .
  • اتصالات و وزن نما سنگین نیست .
  • دید وسیع و یکپارچه دارد .
  • عایق حرارتی و صوتی است .
  • اجرای سریعی دارد .
  • قابلیت پیاده سازی طرح های مختلف و انواع فرم ها را دارد .

در خصوص معایب این نمای شیشه یا زیبا باید گفت , اجرای آن در مقایسه با دیگر سیستم های مشابه نیاز به محاسبه دقیق داشته و باید توسط مهندسین عمران کنترل شود همچنین قرار دادن بازشودر این نما کمی سخت است و دیتیل پیچیده ای دارد .

انواع نمای اسپایدر استنلس استیل

یکی از اتصالات مهم برای نصب شیشه اسپایدر است , اجرای نمای اسپایدر بایدمتناسب با سازه , ارتفاع ساختمان و… باشد  و قبل از اجرای آن باید از انواع این نمای شیشه ای اطلاع داشت .

نمای اسپایدر لوله ای :

یکی از انواع نماهای اسپایدر استیل , نمای اسپایدر لوله ای است , روش های اجرای صفحات شیشه ای در این نوع نما باعث ایجاد انواع مختلفی از نماهای اسپایدر شیشه ای شده است و همانطور که از نامش پیداست ساختار اجرایی آن با لوله های فلزی به عنوان سازه نگهدارنده اجرا می شود , این روش به دلیل سهولت در اجرا و مقاومت بالا محبوبیت زیادی دارد .

اسپایدر فین گلس :

یکی دیگر از سیستم ها برای نگه داشتن شیشه ها در ساختمان سازی اسپایدر فینگلس است , مهمترین دلیل استفاده از این روش حذف چهارچوب ها و شبکه های نگهدارنده شیشه است , در این روش شیشه هم نقش دیواره شیشه را دارد و هم سازه ای است که دیواره بر روی آن سوار شده است این روش تنها به نمای ساختمان ها محدود نمی شود و در راه پله ها نیز از این تکنولوژی استفاده می شود از مهمترین مزایای آن می توان به خنثی سازی تشعشعات مضر اشاره کرد .

اسپایدر کابلی :

این نوع از نما در درجه اول ساختار شفاف و یکپارچه شیشه را در معرض دید قرار می دهد , کابل های افقی و عمودی به نوعی در کنار هم قرار میگیرند تا بتوانند شبکه ای در هم تنیده و مستحکم را به عنوان نگهدارنده ایجاد کنند .

اسپایدر سازه خرپا :

نمای اسپایدر خرپا از مقاوم ترین روش های اجرای نمای اسپایدر محسوب می شود و به همین علت در اجرای نمای ساختمان های مرتفع با دهانه های بزرگ از روش خرپا استفاده می شود اجرای این روش نیازمند نیروی متخصص است زیرا باید تمامی فشارهای موجود که به سازه اصلی منتقل می شود مورد محاسبه قرار گیرد .

اسپایدر اسپیس فریم :

نمای اسپایدر اسپیس فریم از جمله نمای اسپایدر بوده که انعطاف پذیری بالایی دارد نحوه نصب آن معمولا با استفاده از سازه های خرپا انجام می شود که با استفاده از بست , گوی و یا جوشکاری به سازه ساختمان متصل می شود از این رو مقاومت این نوع مانند نماهای کابلی بسیار بالاست , اجرای این روش می تواند به صورت پیش ساخته یا ساخت در محل انجام شود به همین دلیل سرعت اجرای این روش نسبت به دیگر روش ها بیشتر است .

نبشی استیل 304 سایز 30

آشنایی با پراستفاده ترین یراق آلات اسپایدر

اسپایدر استیل :

سیستم شیشه ای اسپایدر توسط قطعات عنکبوت مانند که از استیل ساخته شده اند در ساخت نمای ساختمان استفاده می شود این نوع یراق آلات می تواند به خوبی وزن شیشه را به سازه اصلی انتقال دهد .

روتل :

پیچ های مستحکمی بوده که بار وزنی شیشه را به یراق آلات اسپایدر منتقل می کنند و باعث حفظ فرمت ظاهری آن می شوند با توجه به نوع شیشه این پیچ ها انواع مختلفی دارند .

اسپایدر کلمپ :

با استفاده از این قطعه شیشه ها سوراخ نمی شوند و یراق آلات بین شیشه ها قرار میگیرند در این سیستم شیشه ها روی قسمتی که تکیه گاه شیشه نام دارد می نشیند و بیشتر مناسب شیشه دو جداره چند لایه بوده که درون شیشه گاز آرگون وجود دارد , قطعات کلمپ شبیه میخ یا صلیب هستند که شیشه به آن وصل شده و می تواند شیشه را به نمای اسپایدر متصل کند .

نحوه اتصال نمای اسپایدر

برای اتصال این سازه در ابتدا کانتکور به سازه استیل جوش داده می شود و در ادامه اسپایدر به کانتکور و روتل به اسپایدر متصل می شود در انتها نیز قاب شیشه ای توسط روتل تنظیم و نصب می شود ( شیشه های مورد استفاده می توانند تک جداره , دوجداره و لمینت به شکل ساده یا طرح دار باشند ) و این کار برای دیگر قاب ها نیز تکرار می شود , اسپایدر اتصالی از متریال استیل زنگ نزن بوده که در نماهای اسپایدر استفاده می شود شیشه توسط روتل به صورت نقطه ای به اسپایدر وصل می شود و اسپایدر توسط کانکتور به لوله استیل متصل می شود .

عوامل مؤثر در قیمت اسپایدر استنلس استیل

  • نوع مواد استفاده شده ( کیفیت شیشه و گرید استیل )
  • محل و اندازه نما
  • پیچیدگی طراحی و نصب
  • استحکام و کیفیت نما و…
خرید تسمه استیل سابز 3*30 میلیمتر  304L

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *