فلزات

آیا آهنربا به استیل میچسبد ؟

آیا آهنربا به استیل میچسبد

آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟

استیل آلیاژی است که در اثر ترکیب چند ماده با فلز آهن به دست می آید و ساخت این آلیاژ ویژگی هایی را به فلز بخشیده که آن را برای ساخت برخی متریال ها آماده می کند ؛ از جمله آلیاژهایی که در ساخت استیل به کار می رود می توان به کروم , نیکل , کربن , فسفر , منگنز و.. اشاره نمود ؛ اینکه آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟ باید گفت ,یکی از این آلیاژهای اضافه شده به استیل نیکل است نیکل به عنوان عنصری آلیاژی موجب ارتقا و تقویت خواص مهمی در استیل مانند شکل پذیری , جوش پذیری و چکش خواری آن شده و مقاومت به خوردگی آن نیز افزایش می یابد ،همچنین نیکل موجب تغییر خاصیت این آلیاژ شده و موجب می شود این آلیاژ جذب آهنربا نشود . استیل آرام تامین کننده لوله ، پروفیل ، تسمه ، نبشی ، ورق  و میلگرد استیل 304 و 316 با قیمت دست اول برندهای مطرح فولاد در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • چرا مهم است بدانیم استیل جذب آهنربا می شود یا نه ؟
  • آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟
  • استیل بگیر و نگیر چیست ؟
  • استیل بگیر خوبه یا نگیر؟
  • تشخیص ظروف استیل اصل
آیا آهنربا به استیل میچسبد

لیست قیمت پروفیل 316 استیل

چرا مهم است بدانیم استیل جذب آهنربا می شود یا نه ؟

قبل از اینکه به این سؤال جواب دهیم که آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟ یا نه به اهمیت دانستن این مسئله اشاره می کنیم , استنلس استیل نسبت به دیگر فلزات از ویژگی هایی مانند طول عمر بیشتر , زیبایی و چشمنوازی , کیفیت و استحکام بالاتر , شکل پذیری و جوش پذیری مطلوبتر برخوردار است به همین دلیل در صنعت کاربردهای زیادی داشته و در زمان فروش نیز نسبت به دیگر فلزات از قیمت بیشتری برخوردار است ؛ بنابراین مهم است هزینه ای که صرف خرید آن می شود برای خرید استیل اصل شده است یا جنس تقبلی , متأسفانه امروزه افراد زیادی به فروش استیل غیر اصل می پردازند .

آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟

خب حال به این می پردازیم که آیا آهنربا به استیل می چسبد ؟ استنلس استیل یا فولاد زنگ نزن جذب آهنربا نمی شود دلیل ان هم این است که استیل در ساختار از نیکل استفاده می کند وجود نیکل در فلز موجب بهبود شکل پذیری و جوش پذیری و تقویت خاصیت چکش خواری آن شده و علاوه بر اینکه آن را مستحکم می کند باعث می شود که این آلیاژ تحت تأثیر خاصیت مغناطیسی آهنربا قرار نگیرد و جذب آهنربا نشود بنابراین اگر قطعه استیل و یا حتی ظرف و ظروف ساخته شده از استیل جذب آهنربا شد ممکن است استیل نباشد و جنس تقلبی باشد و یا اینکه جنس استیل از نوع استیل بگیر باشد خب حالا این سوال پیش می آید که استیل بگیر و نگیر چیست ؟ و کدامیک بهتر است ؟

قیمت روز میلگرد 316

استیل بگیر و نگیر چیست ؟

ورق فولادی ضد زنگ فریتی را استیل بگیر می گویند این نوع به دلیل برخی از ریزساختارهای فریتی که حاوی آهن با ساختار BCC بوده و عناصری مانند کربن و کروم جذب آهنربا می شود و به استیل بگیر معروف است مهم ترین گریدهای استیل بگیر سری 410 , 420 و 430 است ؛ ورق های ضد زنگ آستنیتی به دلیل برخورداری از ریز ساختار آستنیتی و حضور مقدار نیکل بیشتر در ترکیب آن خاصیت مغناطیسی نداشته و جذب آهنربا نمی شود این نوع مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و پر استفاده ترین گریدهای آن سری 304 و 316 است .

استیل بگیر خوبه یا نگیر؟

اینکه استیل بگیر خوبه یا نگیر باید به کاربرد مورد نظر توجه نمود برای کاربردهایی که مقاومت به خوردگی در اولویت باشد استیل نگیر خوب است زیرا استیل بگیر رد شرایط خاص زنگ می زند استیل بگیر دارای مقاومت بالا , خاصیت ضربه کمتر و شکل پذیری و جوشکاری دشوارتری برخوردار بوده و همچنین مقاومت به خوردگی پایین تری را داراست .

تشخیص ظروف استیل اصل

ظرف و ظروف آشپزخانه مانند قاشق , چنگال , قابلمه و… به دلیل تماس مرتب با آب و قرار گرفتن در معرض خوردگی بهتر است از نوع استیل نگیر باشند تا طول عمر بالایی داشته و زنگ نزنند ؛ برای تشخیص استیل اصل از تقبلی می توان از آهنربا استفاده کرد استیل نگیر جذب آهنربا نمی شود , روش دیگر استفاده از قطره هیدرولیک اسید است چند قطره از این محلول را بر روی محل آزمایش و جایی که خیلی در دید نیست بچکانید و پس از نیم ساعت پاک کنید در صورت تغییر رنگ استیل اصل است .

لیست قیمت لوله 304 چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *