فلزات

آند چیست ؟

آند چیست ؟

آند چیست ؟ (صرفا جهت مطالعه)

الکترود ماده ای رسانا بوده که از یک سو به بخش فلزی و از سوی دیگر به بخش غیر فلزی در یک مدار الکتریکی متصل شده و بین آنها ارتباط بر قرار می کند , برای تولید انرژی می توان از واکنش های شیمیایی استفاده نمود از سلول های الکتروشیمیایی برای تبدیل انرژی الکتریکی و شیمیایی به یکدیگر استفاده می شود ؛ آند که به لاتین Anode خوانده می شود الکترودی بوده که جریان الکتریکی از طریق آن وارد دستگاه قطبیده می شود . استیل آرام تامین کننده لوله ، پروفیل ، میلگرد ، ورق و شیر و اتصالات استنلس استیل در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • آند چیست ؟
  • آند با کاتد چه تفاوتی دارد ؟
  • موادی که می توانند به عنوان کاتد و Andoe عمل کنند
  • بیشترین کاربرد آندها
  • سوالات رایج کاربران
آند چیست ؟

قیمت میلگرد 304 چنده ؟

 

آند چیست ؟

به طور معمول الکترود مثبت باتری را کاتد و به الکترود منفی آن آند می گویند اما در واقع Anode الکترودی که در یک مجموعه دو الکترودی درون محلول الکترولیت الکترون از دست می دهد با جریان الکتریکی به ان وارد می گردد بنابراین هنگامی که یک باتری در حال مصرف شدن است قطب منفی Anode و باتری که در حال شارژ شدن است قطب مثبت Anode نام دارد , آندها الکترودی است که واکنش اکسایش در آنها رخ می دهد , در یک سلول Andoe سیم یا صفحه ای بوده که دارای بار مثبت اضافی است در نتیجه آنیون ها تمایل به حرکت به سمت Andoe داشته که می توانند اکسید شوند .

آند با کاتد چه تفاوتی دارد ؟

در تفاوت آند و کاتد باید گفت Anode الکترودی است که الکتریسیته به آن وارد می شود اما کاتد یک الکترود بوده که الکتریسیته از آن خارج می شود , Andoe معمولا در قسمت مثبت الکترود و کاتد در قسمت منفی است , Andoe به عنوان دهنده الکترون عمل کرده اما کاتد نقش گیرنده الکترون را دارد همچنین در سلول گاوانیکی Andoe می تواند تبدیل به کاتد گردد و کاتد نقش Andoe را ایجاد کند .

موادی که می توانند به عنوان کاتد و Andoe عمل کنند

مواد مختلفی قابلیت استفاده به عنوان آند را دارند موادی مانند گرافیت , لیتیوم , پلاتین و روی می توانند نقش Andoe را داشته باشد , برای Andoe موادی مناسب است که هدایت الکتریکی مناسبی داشته و برای خروج الکتریسیته قدرت بالایی داشته باشد ؛ کاتد می تواند هر موادی باشد تا هنگامی که بتواند عامل اکسایش را در تماس با الکترولیت داشته باشد , به عنوان کاتد اکسیدهای فلز می توانند ماده مناسبی باشند به این دلیل که آنها به میزان مطلوبی ولتاژ قابل استفاده دارند از جمله این مواد می توان به لیتیوم , اکسید گرافیت و اکسید مس اشاره نمود .

تولید کننده فلنج استیل درتهران کجاست  ؟

دلیل استفاده از روی به عنوان Andoe :

گفتیم که گرافیت , لیتیوم , پلاتین و روی را می توان به عنوان آندها استفاده نمود ؛ در این بین یکی از بهترین مواد به عنوان آندها فلز روی است , به این دلیل که روی فلزی فعال بوده که می تواند به عنوان آندهای قربانی استفاده شود این نوع آندها بیشتر برای مصارف دریایی از قبیل مخازن , اسکله ها و قایق کاربرد دارد .

بیشترین کاربرد آندها

کاربرد آندها تنها در باتری ها محدود به عنوان مثال در کشتی ها از آندهای قربانی استفاده می کنند آندها در آبگرمکن ها نیز کاربرد دارند آبگرمکن ها دارای میله های قربانی هستند که موجب افزایش عمر آبگرمکن می شود و نیز اینکه آندها برای محافظت از مخازن سیال و لوله ها در برابر خوردگی کاربرد دارند , در کل نقش آندها حفاظت از کاتد است .

سوالات رایج کاربران

آیا جهت جریان Andoe به کاتد است ؟

در کل جهت جریان از Andoe به کاتد می باشد به همین علت است که الکترود از کاتد به Andoe انتقال می یابد , در سلول الکترولیتی کاهش در کاتد و اکسایش در Andoe صورت میگیرد .

آند و کاتد دیود چیست ؟

دیودها دو سر دارند که جریان از آنها عبور می کند به انتهای مثبت اصطلاحا Andoe و به انتهای منفی کاتد گفته می شود جهت جریان در دیود از Andoe به کاتد است .

کاتد مس چیست ؟

کاتد مس مواد اولیه تشکیل دهنده بسیاری از محصولات اعم از میله های مسی , ورق مسی , سپرهای مسی و.. بوده و نیز این محصولات برای آلیاژ های برنج و برنز و… به عنوان مواد اولیه کاربرد داشته و در صنعت حمل و نقل , وسایل برقی و ساخت و ساز مورد استفاده است .

قیمت هر شاخه لوله 316 چنده  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *